KOTONA VOITTOPUTKESSA

21.1.2020

OPA:n parhaana palkittiin Juhana Mäkelä
Pekka Welling oli jälleen hyvällä pelipäällä
Samu Katajamäelle tehot 2+0
Voittaminen on kivaa!!

FC OPA - ZENITH 5-3 (2-2)

FC OPA jatkoi voittokulkuaan kotona, kun sarjakärki Zenith kaatui hyvän peliesityksen jälkeen. Zenith tuli ottelun alkuun lujaa, mutta mitä pidemmäs peli eteni sen paremmin OPA pääsi pelin herraksi ja voitto oli lopulta ansaittu. Lopun timanttinen ylivoiman puolustus kruunasi koko ottelun.

Kuten sanottu Zenith tuli ottelun alkuun lujaa ja normaalisti GFT:ssä pelaava Tom Korolainen pääsi siirtämään vierasjoukkueen pallon riiston jälkeen johtoon jo reilu minuutin pelin jälkeen. Tämä ei kuitenkaan lamaannuttanut kotijoukkuetta, joka ottelun edetestä alkoi saamaan paremmin ja paremmin peliään raiteilleen. Lopulta ajassa 8:27 pelattu sivurajakuvio löysi tiensä verkonperukoille Juhani Stridin kautta. Syötön/vedon maaliin antoi väkevästi pohjapelaajan paikalla pelannut Joonas Sohlo. Maali antoi selkeästi lisää virtaa kotijoukkueella, mutta seuraavan maalin tuloa saatiin odottaan useampi minuutti. Lopulta hyvän paineistuksen jäljeen Pekka Welling riisti pallon ja survoi oman riparinsa sisään maalin edestä. Tämä oli varsinainen tahtomaali! Puoliajan lopussa OPA ajautui virheiden kanssa ongelmiin. Ensimmäisen 10 metrisen maalilla loistavan ottelun pelannut Juhana Mäkelä vielä torjui, mutta toisella yrittämällä Zenith ja Korolainen saivat pelin tasoitettua 2-2:n. Harmillinen maali puoliajan loppuun ja näissä lukemissa siirryttiin lopulta tauolle.

Toisen puoliajan OPA aloitti räväkästi ja ajassa 21:27 syntyi johtomaali. Hienon pallottelun ja parin 3-linjan jälkeen Hannu Pirinen pelasi Samu Katajamäen keskeltä läpi. Samu ei erehtynyt ja OPA johtoon 3-2. Seuraava OPA:n maali oli vähintään yhtä hieno ja ei voida todeta muuta kuin, että onneksi Zenith oli junalla liikkeellä, niin löytävät vielä takaisin kotiin pääkaupunkiseudulle. 4-2  maalin teki lopulta Samu ja syöttäjän toimi Juhani. Ihan hyvin syöttöpisteet olisi voinnut jakaa taas koko kentälle. Zenith sai vielä ajassa 34:37 toivoa peliinsä, kun FC OPA:n kulmakuvio epäonnistui ja Zenit pääsi siitä seuranneesta vastahyökkäyksestä kaventamaan 4-3:en. Maalintekijänä toimi Jesse Kyrkkö ja Syöttäjän Timo Peltola. Lopussa Zenith kokeili vielä saada tasoituksen aikaan ilman maalivahtia, mutta maalin tekikin lopulta OPA. Pekka luki loistavasti Zenithin hakeman kuvion ja pääsi muutaman harhautuksen jälkeen yksin läpi laidasta ja siirsi OPA:n jo turvallisen tuntuiseen 5-3 johtoon. Nämä olivat myös ottelun loppulukemat, kun OPA:n alivoima pelasi loistavasti ja peitti kaikki Zenithin yritykset.

Hivenen tahmean alun jälkeen lopulta vahva peli. Paineistus toimi taas kotona hyvin, eikä vastustajaa päästetty helpolla pallollisessa pelissä. Tänään maalit olivat poikkeuksetta hienoja ja joukkueen taisteluilme oli jälleen hyvä. Tästä lähdetään taas parantamaan kohti tulevan viikonlopun koti-tuplaa. Lauantaina kohdataan poikkeuksellisesti Jatulissa PJK ja sunnuntaina sitten tutulla urheilutalolla FC Rauma. Taistelu jatkuu ja pisteitä haetaan! Tuuhan kattoon vauhdikasta Futsalia!!

Kokoonpano:

Juhana Mäkelä (mv.)