OULU ON SINIMUSTA

Juhani Strid teki tehot 0+3
Tästä syntyy 1-1 tasoitus
Maalinteko maistuu

FC OPA – TERVARIT 7-3 (4-1)

Niinhän siinä sitten kävi, että FC OPA voitti Tervarit kauden jälkimmäisessä kohtaamisessa. Näin Oulun Futsal-Herruus jää FC OPA:lle, kunnes seuraavan kerran kohdataan. Lukemat eivät jätä mitään selittelyn varaa ja itse peli oli myös OPA:n hallussa.

FC OPA tuli peliin ryminällä eikä Tervareille annettu senttiäkään ilmaista tilaa Oulun urheilutalon kentältä. Jo ensimmäisiin vaihtoihin saatiin luotua laadukkaita maalipaikkoja, mutta Juho Keskinen otti hyviä torjuntoja maalillaan. Niinhän siinä sitten kävi, kun itse ei tehty iski Tervarit. Iiro Vandel pääsi tykittämään pallon OPA maalin yläkulmaan nopeasti pelatusta sivurajasta ja näin Tervarit sai kuin varkain 0-1 johdon. Peliä jatkettiin OPA:n hallinnassa ja hetken näytti, että tästä pelistä tulee edellisen toisinto ja Keskinen ottaa maalillaan kaiken kiinni. Helpottavan tasoitus maalin iski lopulta Pekka Welling. Sivurajakuviosta pallo pelattiin Teemu Mattilalle, joka toimitti pallon maalille. Pekka pääsi ohjaamana pallon juuri Keskisen edestä maaliin. Puoliajan loppu oli OPA:n juhlaa. OPA:n johtoon siirsi Samu Katajamäki. Juhani Strid pyöritteli Tervaripelaajat nippuun ja tarjoili pallon Samulle, joka iski pallon tolpan kautta sisään. 3-1 maalin iski jälleen Pekka. Tällä kertaa maali tuli kuuden metrin viivalta annetusta epäsuorasta vapaapotkusta. Eikä tässä vielä kaikki. 4-1 maalin Hannu Pirinen teki samalla, kun summeri soi puoliajan päätöksen merkiksi. Tämä maali syntyi vastahyökkäyksestä, jonka päätteeksi Hannu nosti pallon kylmänviileästi maalin takanurkkaan.

Toinen puoliaika jatkui siitä, mihin ensimmäinen jäi. Hannu siirsi numerot jo 5-1 illan toisellaan. Hyvin pelattu hyökkäys saatiin päätettyä maaliin, kun Hannu sai siirrettyä pallon maaliin Juhani Stridin esityöstä. Tästä ei mennyt, kun alta minuutti ja Teemu teki vaparikuvion päätteeksi Pekan syötöstä 6-1 maalin. Sitten olikin Tervareiden vuoro tehdä maali. Tälläkin kertaa Tervarit iski erikoistilanteesta. Kulma kuvion jälkipompusta Santeri Kohonen antoi Tervareille vielä hieman toivoa ja tilanne hienon vedon jälkeen oli 6-2. Tämän maalin jälkeen oli nähtävissä, että suurin polte OPA:lta oli hävinnyt ja ensimmäistä kertaa Tervarit pääsivät hienokseltaan hallitsemaan peliä. Seuraavan maalin teki kuitenkin OPA ja Teemu. Nyt oli OPAn vuoro onnistua sivurajakuviosta ja Teemun tulinen veto löysi Niko Junkkarin syötön jälkeen verkon perukoille. Lopuksi Tervarit sai vielä ylivoimalla kavennettua tilanteen 7-3. Maalintekijänä takatolpalle unohdettu Jere Moilanen. Tämän jälkeen lähempänä oli OPA:n lisämaalit kuin Tervareiden kavennus.

Kaikkineen peli oli hyvää, eikä voittajasta lopulta ollut epäselvyyttä. Juhana Mäkelä otti maalillaan tärkeitä koppeja, kun niitä tarvittiin ja tällä kertaa momenttumi onnistuttiin käyttämään maalien muodossa. Tästä on nyt hyvä lähteä jatkamaan kautta ja parantamaan niitä pelin sisällä olevia pieniä asioita. Tulevana viikonloppuna haaste onkin taas kova, kun OPA lähtee TPK:n vieraaksi Turkuun. Kauden ensimmäinen kohtaaminen päättyi TPK:n voittoon. Oulussa pelejä jatketaan lauantaina 18.1 klo 18.00. Tuolloin vastaan asettuu Zenith.

Kokoonpano:

Juhana Mäkelä (mv.)