TYHJÄ REISSU LOIMAALLE

23.12.2019

AU – FC OPA 8-4 (4-2)

FC OPA päätti vuosikymmenen pelit tappiollisesti Alastaron Urheilijoita vastaan Loimaalla. Peli itsessään oli hallussa, mutta liekkö pitkä bussimatka tehnyt sen, että ihan terävimmillään ei oltu puolustettaessa. Varsinkin AU:n vastahyökkäykset tuntuivat olevan myrkkyä OPAlaisille.

FC OPA pääsi aloittamaan pelissä maalinteon, kun Teemu Mattila pääsi tykittämään OPA:n johtoon Tommi Wellingin tarjoilusta. Seuraavan maalin teki AU:n Tuomas Happonen. OPA:n hyvän paikan jälkeen AU iski vastaan ja T. Happonen pääsi lopulta laittamaan pallon tyhjään OPA maaliin. Jälleen kerran OPA:lle tuli ottelussa synkkä pari minuuttinen, jonka aikana AU takoi numerot 1-4:n. OPA sai vielä kavennuksen puoliajan loppuun, kun Hannu Pirinen onnistui Jere Paalasen syötöstä. Hyvä pukukoppi maali, joka varmasti valoi uskoa joukkueeseen, että täältä tullaan vielä.

Toiselle puoliajalle FC OPA tulikin terävästi ja heti alkuun saatiin luotua muutama vaarallinen maalintekopaikka. Omassa päässä kuitenkin nukahdukset jatkuivat ja myös vastustaja pääsi paikoille, mutta maalilla pelannut Ville Halonen otti puoliajan alkuun muutaman tärkeän torjunnan ja antoi OPA:lle näillä mahdollisuuden nousta peliin mukaan. Neljän minuutin pelin jälkeen Pekka Welling iski kavennuksen 4-3:een. Pekka katkoi hyvin AU pelaajien syötön ja laittoi pallon maaliin. Peli näyttikin pitkään siltä, että FC OPA tasoittaa lukemat, mutta jälleen pelin jälkimmäisellä kympillä tuli lunta tupaan ja kunnolla. Ensin Mikke Louhela pääsi iskemään vaarattoman näköisestä tilanteesta ja sitten YV pelin aikana sössittiin kaksi kertaa siten, että AU:n pelaajat saivat puttailla palloa tyhjiin. Lopussa pientä lohtua toi Hannun ja Samu Katajamäen taiteilema maali ja näin peli päättyi 8-4 lukemiin.

Tänään ei parhaaseen pystytty ja varsinkin puolustuksessa riistohaluja oli liikaa, mikä johti siihen, että AU:n taitavat pelaajat pääsivät voittamaan 1v1 tilanteita. Päätä ei silti pensaaseen paineta vaan uskotaan siihen, että loppukaudesta nämä pelit käännetään voitoiksi. Sarjan mennessä tauolle OPA löytyy sarjasta sijalta 11. Edellä on kuitenkin sopivan tasaista ja muutamalla voitolla tilanne saadaan käännettyä huomattavasti parempaan.

Alkukausi oli FC OPA:lle vaikea, mutta vuoden vaihdetta kohti peli on parantunut ja hyvän työnteon kautta pisteitä varmasti tulee. Keväällä FC OPA pelaa pääasiassa kotona, mikä myös osaltaan helpottaa pelaamista. Vuoden ensimmäisessä pelissä kohdataan Tervarit 4.1. Sitä ennen toivotellaan kaikille seuraajille tasapuolisesti hyvää joulua ja onnellista uuttavuotta!!

Kokoonpano:

Ville Halonen (mv.)