KIISTO VEI NIUKAN VOITON

17.12.2019

FC OPA – FC KIISTO 1-2 (1-2)

Tiukan väännön jälkeen Kiisto oli lopulta yhden maalin verran parempi. Kenttätapahtumiin peilaten oikeutettu tulos olisi varmasti ollut tasapeli, sillä sen verran tasaista vääntö nähtiin urheilutalolla lauantai-iltana.

FC OPA:lle ensimmäisen puoliajan alku oli murheellinen, sillä jo ensimmäisessä vaihdossa FC Kiisto siirtyi 1-0 johtoon. Terävästi pelin aloittanut kotijoukkue sortui virheeseen oman maalin lähellä. FC Kiiston vapaapotkukuvio toimi ja Matias Träskbäckin tulinen veto löysi tiensä OPA:n maaliin. Maalin jälkeen peliä jatkettiin tasaisissa merkeissä ja molemmat joukkueet pitivät palloa vuoron perään. Seuraavasta maalista vastasi FC OPA. Hyvän puolustuksen jälkeen päästiin vastahyökkäykseen. Pekka Welling haastoi hyvin laidassa ja tarjoili pallon maalille Teemu Mattilalle, joka sijoitti pallon varmasti alakulmaan. Tasoituksen riemua ei kauaa kestänyt, koska Kiisto rankaisi heti seuraavassa vaihdossa. Lauri Karri sai pitkän avauksen laidassa haltuun ja onnistui siirtämään pallon maalineteen juosseelle Teemu Harjuhaahdolle. Harjuhaahto ei paikasta erehtynyt ja näin vierasjoukkue johti taas maalilla 1-2. Puoliajan lopulla FC OPA sai vielä hyvää painetta FC Kiiston kenttäpäätyyn, mutta muutamasta puolittaisesta paikasta huolimatta enempää maaleja ei nähty.

Toiset puoliaja ja niiden alut ovat olleen FC OPA:lle monessa pelissä vaikeita. Niimpä tauolla kopissa luotiinkin henkeä puoliajan alkuun ja päätettiin, että pelataan kauden paras toinen puoliaika. Lopputuloksena oli ehyin toinen puoliaika tällä kaudella. Koko puoliaika väännettiin ja taisteltiin hyvin, mutta paikoista huolimatta palkintoa hyvästä duunista ei saatu. Voi rehellisesti sanoa, että kavennusmaali oli monessa kohtaa senteistä kiinni, mutta tällä kertaa molemmilla joukkueilla maalit jäivät tekemättä.

Puolustamiseen kaikkineen voi olla tyytyväinen. Nyt löytyi aktiivisuutta koko pelin ajan ja tiiveys pysyi hyvänä. Pallolliseen pelaamiseen tarvitaan vielä malttia silloin, kun vastustaja on ryhmittynyt omaan muotoonsa. Sekä puolustamista, että hyökkäämistä lähdetään tästä vain vielä parantamaan kohti loppu kautta ja syyskierroksen viimeistä peliä. Tämä peli pelataan Loimaalla ja vastaan asettuu toinen sarjanousija Alastaron Urheilijat.

Koonpano:

Juhana Mäkelä (mv.)