FC OPA SAA NORRVALLAN VASTAANSA

24.4.2009

Yli neljän kuukauden työn hedelmiä aletaan pian poimia. FC OPA:n kauden sarja-avaus Norrvalla FF:ää vastaan pelataan Heinäpään palloiluhallissa huomenna klo 16:00 alkaen.

FC OPA:n harjoituskausi on ollut murheita täynnä loukkaantumisineen ja sairasteluineen. Avausotteluun on kuitenkin tiedossa hyviä uutisia. Lähes kaikki pelaajat ovat terveitä. Loukkaantumisten vuoksi kokoonpanon ulkopuolelle jäävät vain polvivaivaiset Juha-Matti Huovinen ja Ari Makowski sekä edelleen vammaansa paranteleva Toni Kuusirati.

Suorittamalla yksinkertainen laskutoimitus selviää, että FC OPA:n päävalmentajalla Jyrki Kylmälällä on visainen tehtävä pudottaa yksi pelikuntoinen pelaaja pois kokoonpanosta odottelemaan seuraavaa ottelua.

FC OPA:n pukuhuoneessa on tällä hetkellä hyvä huumori päällä ja sen toivotaan siirtyvän suoraan kentälle. Olosuhteissa ei ainakaan vikaa ole, sillä halli tarjoaa oikukkaan kevätsään vastapainoksi hyvät tilat taistella avauspisteistä.

VPS-juniorien puikoissa viime kaudella olleen Mika Koivumäen luotsaama Norrvalla FF on suuren luokan kysymysmerkki. On täydellinen arvoitus, millainen ryhmä Heinäpään halliin juoksee.

Painoa on pantava paljolti kolmen itänimen varaan. Keskikenttäkaksikko Olexandr Androchuk-Andrei Shirobokov teki ison osan seuransa maaleista viime kaudella. Uutena kärkimiehenä häärii VIFK:sta hankittu Tomislav Krstevski.

Vilkaisu jalkapalloraamattuun eli liiton pallokirjaan kertoo, että NFF:llä on pääasiassa nuori mutta myös ällistyttävän pienikokoinen joukkue. Jos mittanauhaa on käytetty oikein ja puntarikin kunnolla kalibroitu, on Norrvalla FF:n pelaajistosta iso osa alle 175-senttisiä ja alle 75-kiloisia pelimiehiä.

Viime kaudella NFF -otteluista muistetaan erityisesti Oravaisissa pelattu skandaalinkäryinen peli, jossa tuomarit olivat totaalisen kuutamolla ja varoituksiakin jaettiin niin paljon, että yksi punainen unohtui antamatta. Kaiken kukkuraksi kotijoukkue vei pisteet maalein 2-1.

Ottelu on Pitkänvedon kohteena. Kertoimet ovat 1,25 - 5,20 - 6,95.

AIKAISEMMAT KOHTAAMISET

07.06.2008KakkonenNorrvalla FF - FC OPA2-1 (1-0)
07.09.2008KakkonenFC OPA - Norrvalla FF1-0 (0-0)