TASAISTA VÄÄNTÖÄ RAAHESSA

25.11.2019

As Moon – FC OPA 4-4 (1-3)

Enne peliä oli jo tiedossa, että tiukka vääntö on tiedossa ja sitä se kyllä oli. Lopussa molemmilla oli paikat ottaa pelistä voitto, mutta lopulta OPA oli lähempänä voittoa ja Moonin leirissä saadaan olla tyytyväisiä tasapeliin.

Ensimmäinen puoliaika alkoi hiukan tunnustelevissa merkeissä, mutta mitä pidemmällä puoliaika eteni alkoi tunnetta ja vauhtia löytyä enemmän. As Moon saatiin pidettyä hyvin pois maalintekopaikoilta ja omissa paikoissa oltiin tehokkaita. Ensimmäisestä maalista vastasi Samu Katajamäki. Hyvän puolustuksen jälkeen Samu pääsi Hannu Pirisen esityöstä nokikkain Moon vahti Janne Haverisen kanssa. Samulta hyvä sijoitus ja OPA johtoon 0-1. Ensimmäisellä puoliajalla OPA:n aktiivista paineistusta rajoitti virhetilin täyttyminen jo 9 minuutin pelin jälkeen. Tämä antoi Moonille hienokseltaan mahdollisuuden pallon hallintaa, mutta OPA puolusti tiiviisti oman maalinedustaa, eikä Moonia vaarallisille paikoille päästetty. FC OPA saikin palkinnon hyvästä puolustamisesta ja hallitun maalivahdilta lähdön jälkeen Juhani Strid toimitti pallon Hannulle, joka onnistui kääntölaukauksella yllättämään Moon vahti Haverisen. Näin OPA 0-2 johtoon. Tästä ei kuitenkaan kauaa mennyt, kun Moon pääsi iskemään vastahyökkäyksen, vastahyökkäyksen, vastahyökkäyksen jälkeen. Sekavan tilanteen seurauksena Marko Keinänen pääsi toimittamaan pallon Timi Knuutiselle takatolpalle ja tilanne 1-2:een. Tästä OPA ei lannistunut ja aloituksen jälkeen iskettiin heti. Moonin pelaajat eivät palloon kerinneet koskea, kun nelikko Samu, Hannu, Juhani ja Joonas Sohlo pyöritteli pallon Juhanille, joka iski pallon maaliin. Tämän jälkeen enempää maaleja ei puoliajalla nähty ja OPA ansaitussa 1-3 johdossa tauolle.

Toisen puoliajan alku oli FC OPA:lle vaikea, eikä ensimmäisellä puoliajalla nähtyä tiiveyttä puolustukseen tahtonut löytyä. Tämän lisäksi liike pallon liikkeen aikana puolustettaessa puuttui ja oltiin pikkaisen kaukana omaa miestä koko ajan, mikä johti siihen, että Moon sai pelin hallinnan itselleen. Lopulta parin minuutin pelin jälkeen Moon iski 2-3 kavennuksen. Moon pääsi katkomaan OPA:n alhaalta lähdön ja Keinänen pääsi iskemään Antti Uusitalon esityöstä pallon maaliin. Tämän jälkeen OPA sai hivenen rivejä kasattua ja homma alkoi näyttää valoisemmalta. Ikävä kyllä Moon oli kuitenkin se joukkue, joka iski seuraavaan maalin ja tilanne tasoihin 3-3:en. Tässä maalissa osat vaihtuivat edelliseen maaliin siten, että Keinänen syötti ja Uusitalo viimeisteli. Tästä OPA ei kuitenkaan lannistunut ja kohta jo siirryttiin johtoon. AC Oulussa kesän jalkapalloa pelannut Pekka Welling pääsi iskemään heti ensimmäisessä Futsal-pelissään maalin. Teemu Mattilan tarkka syöttö löysi Pekan maalinkulmalta ja sieltä oli helppo siirtää OPA 3-4 johtoon. Tämän jälkeen paikkoja oli molemmissa päissä. OPA:lla oli loistava paikka siirtyä 3-5 johtoon, kun Hannu pääsi riistämään pallon AS Moonin ylivoimalta. Kosketus palloon karkasi kuitenkin hivenen pitkäksi ja sijoitus tyhjästä maalista osui vain tolppaan. Hetkeä myöhemmin Moonin ylivoimakuvio toimi ja Jan-Eric Hämeenkorpi pääsi tasoittamaan pelin. Enempää maaleja ei nähty ja näin pisteet jaettiin.

Lopulta tasapeli oli varmasti oikeutettu tulos molemmille tästä pelistä. Ensimmäinen puoliaika oli OPA:lta hyvää peliä, mutta toiselle puoliajalle passivoiduttiin liikaa ja se meni AS Moonille. Harmittavan lähellä oli tärkeät 3 pistettä. Peli antoi kuitenkin taas uskoa tulevaan. Tässä saadaankin nyt treenata hyvin pari viikkoa, jonka jälkeen lähdetään Satakuntaan vierailemaan Porissa ja Raumalla. Molemmat reissun joukkueet ovat juuri OPA:n edellä sarataulukossa ja näitä pelejä voidaan hyvin pitää molempia 6 pisteen peleinä. Camoon OPA!!

Kokoonpano:

Juhana Mäkelä (mv.)