ENSIMMÄINEN DERBY TAPPIOLLINEN

Kapteeni Tommi Welling
Teemu Mattila esiintyi debyytissään pirteästi
Juho Keskinen oli muuri

Tervarit – FC OPA 5-0 (1-0)

Tätä hetkeä oli odotettu koko preseason, että päästään pelaamaan sarja-avauksessa Tervareita vastaan. Harmillisesti ensimmäinen derby meni Tervareille ja kaupungin Futsal-herruus on ainakin toistaiseksi heidän. Itse peli oli kuitenkin vauhdikas ja tapahtumarikas, eikä 5-0 lukemat kerro koko totuutta pelin kulusta.

FC OPA:n osalta näki heti alusta, että joukkue on latautunut peliin hyvin. Varsinkin puolustussuuntaan oltiin koko ajan pelin päällä ja Tervareitten pelin avaaminen tehtiin erittäin vaikeaksi aktiivisella paineistamisella. Pallollisessa pelissä sen sijaan paistoi hermostuneisuus, joka näkyi syötöissä, haltuunotoissa ja yleisesti pienenä puristamisena. Ensimmäinen puoliaika oli pelillisesti ja maalipaikkojen osalta tasaista. Hyvät maalipaikat OPA vei hienokseltaan, mutta Tervarit oli omissa paikoissaan tehokkaampi. Tauolle siirryttiin Tervareitten 1-0 johdossa, kun aivan puoliajan lopussa Iiro Vandel pääsi ampumaan OPA pelaajan jalkojen välistä pallon maalin alakulmaan.

Toisen puoliajan FC OPA aloitti pirteästi ja hetken jo näytti, että tasoitusmaali saadaan aikaiseksi, mutta kesken painostuksen muurimaisen pelin pelanneen Tervari maalivahti Juho Keskisen nopea avaus löysi Jani Kokkilan pään. Kokkilan pään kautta pallo muutti sen verran suuntaa, että se löysi tiensä ohi FC OPA:n maalilla pelanneen Anttoni Veteläisen. Tästä FC OPA ei kuitenkaan lannistunut ja edelleen näytti siltä, että FC OPA tulee peliin mukaan myös maalien muodossa. Ja kun itse ei tehdä paikoista, niin Tervarit rankaisee. Tällä kertaa maalin makuun pääsee Kaapo Lepojärvi, joka riistää pallon Niko Junkkarilta ja tällää pelivälineen voimalla yläkulmaan. OPA leirissä ilmeet ovat tyrmistyneet, kun taululla on hyvästä pelistä huolimatta lukemat 3-0. Tämän maalin jälkeen päätetään ottaa ylivoima käyttööm, mutta se ei lähde toimimaan alkuunkaan. Tervarit pääsee kaunistelemaan lukemat vielä 5-0:aan Kohosten veljesten maaleilla ja näin ensimmäinen Derby on taputeltu.

Mitä jäi käteen? No ei oikeen mitään. Toki peli oli hyvällä mallilla ja Tervarit saatiin haastettua hyvin, mutta tunnetusti Futsal on myös niitä lajeja, joissa enemmän maaleja tehnyt joukkue voittaa. Onneksi seuraava peli tulee nopeasti vastaan, eikä tätä peliä kannata jäädä liiaksi murehtimaan. Maalipaikkoja luotiin tarpeeksi ja jatkossa viimeistelyn pitää olla vain kliinisempää. Ottelun parhaina palkittiin Tervareista Juho Keskinen ja OPA:sta Teemu Mattila

Seuraavassa pelissä FC OPA kohtaa kotiavauksessa TPK:n. Ottelu pelataan Oulun urheilutalolla lauantaina  19.10 klo. 19.00 alkaen. Tulkaahan joukolla kannustamaan OPA voittoon!!

Kokoonpano:

Anttoni Veteläinen (mv)