SARJA-AVAUS SIIRTYY SISÄLLE

21.4.2009

FC OPA:n sarja-avaus ensi lauantaina siirtyy Castrenista sisätiloihin Heinäpään palloiluhalliin. Alkamisaika on sama kuin aiemmin ilmoitettu eli Norrvalla FF:ää vastaan pelattava ottelu käynnistyy klo 16.

Ottelun siirtää halliin Castrenin kentän heikot olosuhteet. Tällä hetkellä korjattavaa riittää niin kentässä kuin katsomotiloissakin.

Kentässä on edelleen pääkatsomon edessä olevassa varjopaikassa isokokoinen jäälevy. Sen poistamista on kokeiltu tänään laskemalla kuumaa vettä päälle ja säiden lämmetessä vedenlaskua jatkettaneen myös loppuviikon ajan.

Lämpimistä päivistä huolimatta sääennuste on luvannut yöpakkasia perjantain ja lauantain väliselle yölle asti, mikä yhdessä roudassa olevan maan kanssa pitää tekonurmen pitkälle iltapäivään jäässä. Siksi kenttähenkilökunnan mukaan pelikuntoa ei pystytä takaamaan tälle viikonlopulle.

Katsomotilat kaipaavat korjausta ja siivousta, mutta ne saadaan käyntiin vasta vapun jälkeisellä viikolla. Aurinkokatsomoista selvitään siivouksella, mutta molemmat pääkatsomot kaipaavat pientä nikkarointia sekä täydennystä tuolien ja kulkuväylien osalta. Lisäksi toisessa katetussa katsomossa on talvehtinut seuraomisteisen teltan rakenteet.

Edellä mainittujen seikkojen vallitessa kaupunki päätti sulkea Castrenin Kakkosen tai sitä ylempänä pelaavien joukkueiden otteluilta, kunnes kenttä on pelikelpoinen ja katsomot on saatu kuntoon.

Castrenin katselmus pidettiin eilen. Siirtopäätös tehtiin yhteistyössä liikuntaviraston ja FC OPA:n kesken.

Sarja-avauksen lisäksi FC OPA pelaa päätöskierroksen ottelun Oulun Palloseuraa vastaan hallissa Castrenin päällekkäisten varausten vuoksi. Alkukaudesta kaksi muutakin ottelua on edessä varakentillä. Toisella kierroksella JBK kohdataan Tellushallissa ja näillä näkymin toinen vierasottelu Iisalmessa on hiekkakentällä.