VÄISÄNEN JA LEONARDO SOPIMUKSIIN

19.4.2009

Ville Väisänen (vas.) ja Leonardo pelaavat FC OPA:ssa seuraavan pelikauden.

FC OPA:n harjoitusringistä kaksi pelaajaa on siirtynyt varsinaisten sopimusmiesten joukkoon. Mitaltaan yksivuotisen sopimuksen on allekirjoittanut Ville Väisänen. Koeajalla olleen brassin Leonardo Florido Moschetton näytöt kelpuutettiin ja hänen yksivuotinen sopimuspaperinsa lunastettiin seuralle.

Maailmankansalainen, 32 vuotta täyttävä Ville Väisänen on kiertänyt uransa aikana kuusi maata ja 14 eri seuraa. OLS:n kasvatti on edustanut Suomessa mm. FC Jazzia, FC Lahtea, TPV Tamperetta, FC Hakaa ja FF Jaroa. Viimeksi hän on pelannut OPS:ssa (2007) ja viime vuoden alkukevään FC OPA:ssa.

Väisänen lähti FC OPA:sta Englantiin viimeistelemään personal trainer -koulutustaan ja pelasi siellä Spennymoor Town FC -nimisessä joukkueessa. Väisäsen kv-uraan mahtuvat myös edustukset hollantilaisessa De Graafschapissa, norjalaisessa Bryne FK:ssa ja ruotsalaisessa Ljunskilessa.

Väisänen todennäköisesti nähdään pitempäänkin Oulussa, sillä hän on suorittanut koulutuksensa loppuun ja työskentelee nyt personal trainerina W-Fitnessin nimen alla. Tulevaisuutta lienee pelaamisen lisäksi myös valmennusrintamalla. Väisänen on toiminut eri valmennustehtävissä jo kolmena kautena JS Herculeksessa (2007), FC Martonissa (2008) ja Tervarit-junioreissa (2009).

Väisänen on pelikyvyiltään monikäyttöinen mies. Hän pystyy pelaamaan niin kärjessä kuin puolustuksessakin, mutta topparin tontista pelimiehellä itsellään on vahva näkemys.

"Varmaan topparina pelaan. Käytännössä toppari on ollut ykköspelipaikkani jo Jarosta 2006 lähtien."

"Molempijalkaisena ja monella pelipaikalla pelanneena voin olla muuallakin. Kärkimiehenäkin pelaaminen onnistuu", Väisänen vakuuttelee.

Brassipakki Leonardo Florido Moschetto on oululaisille tuttu viime kauden OPS:sta. FC OPA joutui puolustajan hankinnan eteen, kun aiemmin vasemman puolen tonttia hallussaan pitänyt Kim Kaijalainen joutui tunnustamaan AC Oulun markkinointityön ja täysipäiväisen kilpaurheilun yhdistelmän mahdottomaksi.

Kaijalainen siirtyy pelaamaan Kolmosen Tervareihin, jonne jo aikaisemmin edustusoikeutensa siirsi hyökkääjä Mika Koski.

Leonardo saapui Ouluun kuukausi sitten ja osoitti ensimmäisestä harjoituksesta lähtien, että hän on tehnyt talven aikana muutakin kuin loikoillut Brasilian hiekkarannoilla. Leonardo on fyysisesti loistokunnossa ja puhkuu peli-intoa.