FC OPA KOHTAA GBK:N

3.4.2009

FC OPA jatkaa harjoitusotteluitaan huomenna kohtaamalla kokkolalaisen GBK:n. Peli pelataan Heinäpään tekonurmella klo 17:15 alkaen. Joukkueet ovat ottaneet mittaa toisistaan tällä kaudella jo kerran, kun harjoitusottelu Kokkolassa päättyi isäntien 2-1 voittoon.

Viime kauden pettymyksen jälkeen GBK palkkasi uudeksi valmentajakseen Reijo Timosen, joka peliurallaan käväisi myös Oulussa edustamassa OTP:ta. Kokkolalaisseura on pessyt kasvojaan ja menettänyt tärkeitä pelimiehiä.

Maalivahtien kauhu Björn-Erik Sundqvist siirtyi haistelemaan liigatuulia FF Jaroon, mikä saattaa tarkoittaa farmikomennuksen sattuessa sitä, että hän tulee JBK:n paidassa vanhaa seuraansa vastaan. Muista kokeneista nimistä Jimmy Wargh ja Rasmus Vikström ovat lopettamispuuhissa, Tommi Halonen siirtyi paikalliskilpailija KPV:hen ja Mikael Muurimäki Seinäjoelle.

Tulijoiden listassa tutuin nimi on Marko Laitala, joka palasi yhden vuoden Ylivieskan retken jälkeen Kokkolaan. Kokeneista nimistä GBK on saanut välivuoden pitäneen Janne Suutarin ja KPV:n Petri Piispasen. Muut hankinnat, jotka pääosin ovat edustaneet viime kaudella Kakkosen tai sitä alempien sarjojen seuroja, ovat nuorempaa kaartia. GBK näyttää siis rakentavan tulevaisuuden joukkuetta.

FC OPA:n osalta peliin lähdetään jopa pakkoraossa. Kovatasoisempia pelejä on pakko saada siitäkin huolimatta, että punaisella ristillä varustetun ruutuvihkon välissä on yksi jos toinenkin e-lausunto.

Joukkueesta puuttunee peräti kymmenen nimeä, joista kaksi on matkoilla ja loput ovat enemmän tai vähemmän sairaiden kirjoissa. Muun muassa molemmat maalivahdit jättävät pelin väliin: Jani Luukkonen on sairas ja Mikko Mäkäräinen reissun päällä. Torjuntavastuussa on Juha-Matti Savolainen, joka on lainattu tehtävää varten Tervareilta.

Loppulista onkin surullisempaa luettavaa: Juha-Matti Huovinen (polvi), Sami Hyvärinen (vatsatauti), Vesa Järvitalo (reisi), Janne Kauppila (varvas), Toni Kuusirati (reisilihaksen jänne), Mikko Ollikainen (tulehdusperäinen kuume) ja Ari Makowski (polvi).

Valoisampaa puolta murheen alhossa edustaa Joni Kauppila, jonka kaksi viikkoa sitten pahalta näyttänyt loukkaantuminen oli pelättyä lievempi, ja Vesa Järvitalo, jonka reisivamma toipuu vinhaa vauhtia.

Maalivahti Savolaisen lisäksi hätiin on kutsuttu reservijoukkueesta Jussi Ailisto ja Casey Sargeson. Näin vahvuudeksi saadaan 14 pelaajaa.