PALJON MAALEJA, VÄHÄN PISTEITÄ JA TILASTOKUMMAJAISIA

29.1.2018

Sofialle ei syöttöjä Vantaalla.
Tapanille neljä maalia.
Ghazille viisi syöttöä.
Aleksilta puuttui vain punainen.

FC OPA:lla oli viikonlopun + maanantain aikana neljä joukkuetta tositoimissa varsin laihoin tuloksin.

Lauantaina naiset tekivät vierailun Tikkurilan urheilutalolle, jossa kotijoukkue Team VanPa otti revanssin FC OPA:sta numeroin 4-1.

Seuraavaksi kentälle asteli RetroStars sunnuntaina Zemppiareenalla. Retro teki sentään oman maaliennätyksensä saamalla pallon vastustajan verkkoon peräti kahdeksan kertaa. Se ei vaan riittäny pisteisiin kun Santa Claus onnistui maalinteossa 14 kertaa.

Sunnuntain toinen ottelu oli miesten kamppailu MBKU:ta vastaan. Tuloksena oli sentään piste vaikka joukkue esitti ehkä kauden parasta peliä. Muutama nukahdus ja vastustaja teki niistä maalit. Pisteet tasattiin tuloksella 5-5.

Viimeinen rypistys oli MetroStarsin vierailu Raahessa kolmosen ottelussa AS Moon 2:sta vastaan. Metro oli liikkeellä vähän siipirikkoisena ja pisteet jääivätkin Raaheen lukemin 9-4.

Neljässä pelissä tehtiin siis 18 maalia vastustajien verkkoihin ja kolme omaa maalia! Olisi noilla maalimäärillä luullut enemmän pisteitä irtoavan.

Siirrytäänpä seuraavaksi niihin tilastokummajaisiin.

Naisten pelissä Sofia Husso ei saanut syöttpistettä! Sofia on ollut avustamassa maalintekoa kaikkia muita vastustajia vastaan, mutta Team VanPaa vastaan ei syöttötili auennut. Pienenä puolustuksena todettakoon, että yhden maalin hän sentään teki kotiottelussa.

RetroStars siis teki maaliennätyksen kahdeksan maalia, joista peräti neljä merkittiin Tapani Huhdalle, joka sivusi joukkueen yhden ottelun maaliennätystä. Hattutemppu oli Tapanille myös uran ensimmäinen FC OPA:n paidassa.

Toinen ennätysmies oli Ghazi Ben Ameur, joka passitti vanhat RetroStarsin syöttöennätykset romukoppaan tarjoilemalla peräti viisi maaliin johtanutta syöttöä. Enemmänkin olisi voinut tulla mutta SantaClausin maalivahti oli joukkueensa paras ja tylsistytti Retron laukauksista monta varmaa paikkaa.

Miesten ottelussa ei tilastokummajaisia ollut ellei sellaiseksi lasketa toisen tuomarin kommenttia Hannu Piriselle. MBKU:n pelaaja oli vahvasti Hannun selässä ja työnsi Hannun lopulta pallon kanssa ulos kentältä. Tätä Hannu protestoi ja tuomari sanoi "Kumpikin olitte selssä." Mitenhän se olisi edes mahdollista. Noh tällaiset kommentit pelin tiimellyksessä ovat niitä herkkupaloja, jotka osaltaan tekevät tästä pelistä niin nautittavan.

Maanantai-illan juhlistajaksi valikoitui MetroStarsin ottelu Raahessa, jossa MetroStars pilasi hyvin alkanen toisen puoiajan kahdella peräkkäisellä omalla maalilla. Joukkue teki toisen puoliajan alkuun kolme maalia, mutta vastustajan johto kasvoi!

Aleksi Tuovila ylsi myös mielenkiintoiseen tilastoharvinaisuuteen tekemällä maalin, tekemällä oman maalin, saamalla varoituksen ja antamalla maaliin johtaneen syötön. Vain punainen kortti jäi puuttumaan. Onneksi niin, vaikka se olikin aika lähellä. Neljä erilaista tilastomerkintää yhdessä ottelussa on aika paljon.