NAISILLE VOITTO KUOPIOSTA

28.11.2017

Opan naiset saapuivat Tiikereiden vieraaksi keskelle räntäsateista Kuopiota, jossa vastassa odotti nuori ja taitava joukkue. Pelin alkupuolella valkopaitojen puolustus oli organisoitua ja toimi kuten on kevään ja syksyn aikana harjoiteltu ja potentiaalisia maalipaikkoja onnistuttiin luomaan jo pelin alkumetreillä. Kentältä löytyi tilaa ja palloa maltettiin pitää omalla joukkueella, mutta paikoista huolimatta maaliverkkoja ei saatu heilutettua. Pelin ensimmäinen maali nähtiin 9.minuutilla kun Hanna ”Puttaala” sai pallon haltuunsa vastustajan kenttä puoliskolla ja onnistui puolittaisen läpiajonsa päätteeksi sijoittamaan pallon vastustajan maalivahdin taakse vasempaan alanurkkaan. Syöttäjänä maalissa Sofia Husso. Vierasjoukkueen hyvä vire jatkui maalin jälkeenkin ja melkein heti perään nähtiin lisää hyviä paikkoja kuten Sanni Päkkilän tulinen kuti, joka viuhui vain senttejä ohi vastustajan maalista.

Ensimmäisen puoliajan loppupuolella nähtiin kuitenkin Opan kannalta hieman tummempi hetki, kun valkopaidat kärsivät hienoisista ongelmista puolustus päässä, kun muutamat nukahdukset ja sekaannukset puolustuspäässä mahdollistivat Tiikereille useammankin vaarallisen maalipaikan. Joukkueen maalilla todellisen urotyön tehnyt Liisa Rahkola piti kuitenkin vierasjoukkuetta pystyssä maagisilla torjunnoillaan ja tauolle siirryttiin 0-1 lukemissa.

Toinen puoliaika alkoi jälleen tasaisesti. Pallonhallinta oli pitkälti Tiikereillä, mutta Opan puolustus oli tiivis eikä vaarallisia paikkoja nähty kummassakaan päässä. Ensimmäinen todellinen paikka nähtiin, kun Tinja Jokelaisen ja Sannin yhteispelin päätteeksi Tinja sai aikaiseksi komean vedon, joka painui taas vain hieman ohi maalista. 26.minuutilla oli vuorostaan Tiikereiden vuoro, kun kulmatilanteessa palloa onnistuttiin siirtelemään pelaajalta toiselle ja vastustajat onnistuivat saamaan oikealta laidalta aikaiseksi harmittoman oloisen vedon, joka Opan epäonneksi päätyi kuitenkin aina verkon perukoille asti. Tilanne 1-1.

Tasoituksen jälkeen Opa kokosi puolustuksensa uudelleen ja onnistui rakentamaan jälleen useita toiveikkaita maalipaikkoja. Tolpat kolisivat ja pallot viuhuivat maalin yli, ohi ja ali, mutta palloa ei yrityksistä huolimatta onnistuttu toimittamaan sille kuuluvaan osoitteeseen. 34.peliminuutilla nähtiin kuitenkin Hannalta onnistunut pallonriisto keskialueella, jonka seurauksena pallo saatiin toimitettua toistamiseen läpi pelin hyvin torjuneen Tiikeri maalivahdin selän taakse. Tilanne 1-2 ja pelikellossa 34.minuutti. Muutama minuutti ennen loppua, vastustaja haki vielä tasoitusta reikäpaidan turvin. Opan alivoima puolustus toimi kuitenkin sen verran hyvin, ettei vastustaja päässyt pallonhallinnastaa huolimatta kovinkaan vaarallisille maalipaikoille.

Kaiken kaikkiaan peli oli tasainen alusta loppuun saakka ja tilanteita nähtiin molemmissa päissä. Kolmen pisteen lisäksi, positiivisia asioita Opan omassa pelissä oli läpi pelin onnistuneesti rakennellut hyökkäykset sekä yksilösuoritukset ja yhteispelaaminen. Valmentaja Sami Kuronen tiivisti tunnelmat pelistä seuraavasti: ”Pallollinen pelaaminen oli hyvää ja jokainen pelaaja pelasi hyvin.” Vierasjoukkueen parhaana palkittiin Sofia Husso.