MAALINTEKO TUOTTI VAIKEUKSIA KOKKOLASSA

14.2.2009

Mamadou Konate ja Joni Kauppila seuraavat Ville Väisäsen kamppailua pääpallosta.
Joonas Sohlo tuli vaihdosta kentälle.
Olli Laukkanen ja Harri Saarela (selin) puolustustöissä.
Sami Hyvärinen suojaa palloa.

GBK:sta tuli ensimmäinen kanto FC OPA:n kaskeen, kun joukkueet kohtasivat Kokkolan Kipparihallissa harjoitusottelun merkeissä. Ensimmäinen harjoituskauden tappio tuli lukemin 1-2 (0-2).

Sitkeä, vaivainen ja pienilukuinen oululaisryhmä taisteli ottelussa hyvin, mutta joutui tunnustamaan vastustajansa paremmakseen. GBK hallitsi ottelun ensimmäistä puoliaikaa ja teki helponlaisesti molemmat maalinsa.

Toisella puoliajalla - poissaolevien mittavasta listasta huolimatta - FC OPA pystyi vahvaan esitykseen ja hallitsikin peliä. Maalipaikkoja luotiin useita, mutta vain peliin paikkaajaksi mukaan tullut Mamadou Konate onnistui tuikkaamaan pallon reboundista maaliin.

FC OPA:n päävalmentaja Jyrki Kylmälä ei ollut huolissaan tappiosta, vaikka joukkueensa peliesitys ei hirveästi tyydyttänytkään.

"Tämä oli hyvä opetus siitä, että kaikki joutuvat tekemään 90 minuuttia töitä pelipaikasta ja roolista huolimatta."

"Teimme kentällä kaikkea muuta kuin oikeaa asiaa. Tekopaikkoja oli riittävästi, mutta ei saatu maaleja aikaiseksi", Kylmälä jyrisi.

Pelaajan näkökulmasta katsottuna tappiosta löytyi hyvääkin. Turnausvoiton ja AC Oulua vastaan pelatun tasapelin jäljiltä jalat on hyvä taas ankkuroida kentän tasolle.

"Tulimme takaisin maan pinnalle. Pallo ei pysynyt jalassa minulla eikä kenelläkään muulla", kärkipelaaja Joonas Sohlo sanoi.

"Ehkä huonoin, ehkä opettavin peli tällä kaudella."

FC OPA:n pelikausi jatkuu vasta kahden viikon kuluttua. Joukkue pääsee kiivaan harjoitus- ja pelitahdin jäljiltä hiukan lepäämään, kun harjoituskentät ovat ONS:n tyttöturnauksen vuoksi kiinni.

Tappiopölyt pestään pois saunan merkeissä. Pelikentille palataan kuun viimeinen päivä, jolloin Ouluun saapuu hiljaiseloa julkisuudesta viettänyt sarjanousija FC Santa Claus.

Kuvat: (C) 2009, Börje Grahn, GBK

La 14.02.2009, Kipparihalli