AC OULU JA FC OPA TURNAUSFINAALIIN

7.2.2009

OPS:n Marko Kivilä yrittää pallonriistoa Seth Abladelta.
Nuorista mm. Juho Sassi pääsi kohtaamaan AC Kajaanin avauskokoonpanossa.
Jyri-Pekka Kukkonen on Frank Jonken pihdeissä.
OLS - PK-37 -ottelussa tunteita piti välillä hillitä.

Kontti 2009:n loppunäytöksestä tulee viime vuoden toisinto. Vuosi sitten ei toki sijoitusotteluita pelattu, mutta tällä kertaa kaksi parasta seuraa koostuu samoista kirjaimista. Kummin päin ne ovat - AC Oulu vai FC OPA mestari - selviää huomenna klo 13:55 alkavan loppuottelun jälkeen.

Pelitapahtumien perusteella on oikeutettua sanoa, että loppuottelussa ovat turnauksen kaksi parasta seuraa. Molemmat kuuluivat myös ennakkosuosikkeihin. Tänä vuonna asetelmat ovat vain toisin päin, sillä AC Oulu esittää valovuosia valmiimpaa peliä kuin viime vuonna tähän aikaan. FC OPA on puolestaan nyt vasta rakennusvaiheessa.

AC Oulun tie finaaliin lohkosta A oli melkoisen helppo. Se voitti vastustajansa tunnin mittaisiksi otteluiksi suurin lukemin. OLS kaatui 3-0 (1-0) ja PK-37:ää ACO nöyryytti maalein 5-1 (3-1). Taistelu lohkovoitosta päättyi ennenaikaisesti, kun AC Oulu karkasi jo kymmenen minuutin jälkeen 2-0 johtoon.

AC Oulun otteluiden välissä PK-37 voitti OLS:n 2-0 (1-0) ja varmisti sillä itselleen paikan vähintään pronssiotteluun. Pienimmätkin haaveet finaalistia haihtuivat kuitenkin nopeasti yläsavolaisten mielistä.

Toinen lohko oli himpun verran tasaisempi, mutta senkin voitto irtosi FC OPA:lle puhtaalla pelillä. Tiellään kohti loppuottelua FC OPA kaatoi paikallisvastustaja OPS:n 2-0 (0-0) ja AC Kajaanin 3-0 (0-0).

Taistelu pronssiottelupaikasta ratkesi lopulta OPS:n hyväksi viimeisen ottelun viimeisellä minuutilla. Mamadou Konate viimeisteli FC OPA:lle kolmannen osuman, jolla AC Kajaani tipahti maalieron vuoksi lohkon jumboksi ja joutui päästämään OPS:n ohitseen. Siitäkin huolimatta AC Kajaani on ollut turnauksen mukava väriläiskä.

Loppuottelu pelataan siis huomenna klo 13:55 alkaen. Sitä ennen OPS ja PK-37 ratkaisevat pronssin kohtalon klo 12:05 ja sijasta 5 pelataan ottelussa OLS - AC Kajaani klo 10:15.

Huomenna on luvassa myös tiivis taistelu parhaan maalintekijän tittelistä. Viidellä pelaajalla on tilillään kaksi ja viidellä yksi osuma. Lisäksi turnauksessa on syntynyt yksi oma maali.

Jos nykyinen tilanne säilyy, turnaussääntöjen valossa palkintona olevissa 100€:n arvoisissa Umbro SX-Valor-A -jalkapallokengissä on kiinni AC Oulun Eetu Uusitalo. Hän teki ensimmäisen osumansa kaikkien ensimmäisenä ja näin ollen tasatapauksessa saa kengät.

Lue lisää turnauksen avauspäivästä:
AC Oulun raportti >>>