LAPSET JA NUORET KOHDERYHMÄNÄ

5.2.2009

Viikonlopun turnauksen hyväntekeväisyyskohteet ovat kaikkien osanottajien kohdalta saatu tietoon. Kohteiden painopiste on vahvasti lapsi- ja nuorisotyössä, johon seurat haluavat mahdollisen pottinsa luovuttaa.

Osanottajista vain iisalmelainen PK-37 pelaa enemmän yleisen hyvän puolesta, sillä Atik Ismailin suojattien kohteena on kotikaupungin reumayhdistyksen toiminta.

AC Kajaani ja OLS pelaavat turnauksessa hyvin samanlaiselle kohderyhmälle. OLS:n tähtäimessä on rahalahjoitus OYS:n lastenklinikalle ja AC Kajaani pelaa Kainuun keskussairaalan lastenosaston hyväksi.

FC OPA:n kohde noudattelee viime vuotista linjaa, jolloin voittopotti lähti kirkon yhteisvastuukeräyksen Haluan Töihin -kampanjalle. Sillä tuettiin kehitysvammaisten työllistymistä. Nyt kohteena on kehitysvammaisten lasten jalkapallojoukkue Tervarit-juniorit Olympiakos.

Turnauksen säännöt kieltävät jalkapallotoiminnan tukemisen, mutta mahdollistavat sen, jos kohde on erityislaatuinen kuten Olympiakosin tapauksessa.

OPS:n kohteena on Auta Lasta ry:n Heinäsalmikoti Oulun Hietasaaressa. Heinäsalmikoti on 19-paikkainen erityislastenkoti, joka tarjoaa lastensuojelulain mukaisia sijais-, avo- ja jälkihuollon palveluja. Auta Lasta ry oli kohdelistalla myös viime vuonna Oulun Tarmon toimesta.

AC Oulun kohteena on Tervaväylän koulu, jolla on kaksi yksikköä - Lohipato ja Merikartano - eri puolilla Tuiraa. Koulu on opetushallituksen alainen erityisoppilaitos, joka antaa esi-, perus- ja lisäopetusta erityistä tukea tarvitsevalle oppilaalle.