FC OPA PAKOTTI AC OULUN TASAPELIIN

31.1.2009

Janne Mahlakaarto antaa taidonnäytteen ACO:n penkkiväelle.
Jani Luukkosen johtamalla puolustuksella riitti töitä.
Kauppilan veljekset Janne (vas.) ja Joni (oik.) etulinjassa.
Seth Ablade taistelee Juho Meriläisen kanssa.

Uuden jalkapallokauden ensiaskeleet olivat houkutelleet Heinäpään palloiluhalliin noin 300-päisen yleisön seuraamaan, kun AC Oulu ja FC OPA ottivat harjoitusottelussa mittaa toisistaan.

Kajaanin Hakasta otettu voitto ei paljoa painanut FC OPA:n vaakakupissa, kun AC Oulu rymisteli vieraiden puolustuksesta ohi oikealta, vasemmalta ja keskeltä. Selvästä hallinnasta ja runsaista maalipaikoista huolimatta AC Oulu joutui tyytymään tasapeliin 1-1 (1-0).

AC Oulu antoi itsestään todella vahvan kuvan varsinkin ottelun ensimmäisellä puoliajalla. Mitä pitemmälle peliaika erotuomarin ranteessa kulki, sitä enemmän FC OPA:kin pääsi leikkiin mukaan, mutta kokonaisuudessaan tämän pelin perusteella naapuriseura ilmoittautui yhdeksi vahvimmaksi nousijasuosikiksi omassa sarjassaan.

FC OPA:n valmentaja Jyrki Kylmälä oli loppujen lopuksi tyytyväinen tasapeliin ja vakuutti epäilijöille, ettei rakennuspalikat OPA-leirissä ole vielä läheskään kohdallaan.

"Nyt oli aloituksessa neljä viime vuoden pelaajaa. Ei homma toimi nappia painamalla, vaikka kokoonpanossa olisi ketä. Hitsautuminen vie oman aikansa", Kylmälä muistutti.

"Takana on 12 palloharjoitusta ja yksi laiskavauhtinen harjoituspeli. Osasin niillä eväillä odottaa, että tulee todella kiire."

Maalinteon ottelussa aloitti AC Oulun Mika Nurmela. Hän kiskaisi ylärimasta kimmonneen paluupallon ohi vakuuttavasti maalissa torjuneen Jani Luukkosen.

FC OPA:n tasoituksen teki vaihdosta kentälle rynnännyt Joonas Sohlo, joka pääsi esittelemään bravuuriaan eli hentoisista jaloista lähtevää tulista kaukokutia. Nelosdivarista tulleeksi pelaajaksi Sohlo antoi viikon takaisen esityksen jäljiltä jälleen yllättävän positiivisen näytön taustajoukoille.

"No, täytyy ensin jutella pojan kanssa pari sanaa", arvoituksellinen valmentaja Kylmälä vastasi Sohlon jatkokuvioista edustusjoukkueen mukana.

Seuraavaksi FC OPA pääsee hiomaan pelikuvioitaan kuntoon ensi viikonlopun hyväntekeväisyysturnauksessa. Täysimittaiset harjoitusottelut jatkuvat sen jälkeen GBK:n vieraana. Juuri ennen paikallismatsia GBK hävisi OPS:lle reilun tuntuisesti 1-4.

Tämän päivän harmittavin takaisku oli Juha-Matti Huovisen reisivamma, jonka vuoksi hän kinkkasi vaihtoon jo ottelun 36. minuutilla. Huovisen vamman vakavuus selviää lähipäivinä.

Kuvat: (C) 2009, Kari Väre

La 31.01.2009, Heinäpään palloiluhalli
Harjoitusottelu

AC Oulu - FC OPA1-1 (1-0)