YLE:N UUTISOINTI LUO HARHAKUVIA

27.1.2009

Yleisradio julkaisi eilen nettisivuillaan uutisen otsikolla "Palkkaturvan käyttö ei noussut urheilussa". Uutisessa esiintyi myös FC Oulun Pallo ry:n nimi vääränlaisessa ja puutteellisessa asiayhteydessä, joka leimaa seuran toimintaa negatiivisella tavalla.

Uutisessa esiintyvän palkkaturvahakemuksen teki viime syksynä henkilö, joka oli mukana FC OPA:n taustatoiminnoissa. Hakemus perustui vaatimuksiin, joista ei ole tehty kirjallista eikä suullista sopimusta, ja joilla oli tarkoitus paikata hakemuksen jättäneen henkilön omaa taloutta.

Palkkaturva hylkäsi hakemuksen perusteettomana ja turvaa hakenut henkilö veti myöhemmin sen pois.

FC Oulun Pallo ry on tähän mennessä maksanut ja tulee maksamaan velvoitteensa ajallaan. Seuralla ei ole maksurästejä ja sen talouden rakenteet kestävät vertailun minkä tahansa suomalaisen urheiluseuran kanssa.

Meneillään oleva yleismaailmallinen talouskriisi johtaa myös FC OPA:ssa vyön kiristämiseen, mutta siitä huolimatta kausi pystytään vetämään läpi suunnitelmien mukaisesti.