SADETTA, PALKINTOSADETTA

27.4.2016

Retu ja pojat
Palkinnot
Aleksi Tuovila, Heikki Viia, Retu Värri ja Ilmari Kaarre.

FC OPA:n perinteinen seurajuhla ja palkintojenjakotilaisuus järjestettiin 27.4.2016 ravintola Rauhalassa.

Ravintola Rauhalan idylliset puitteet tarjosivat jälleen oivan ympäritön juhlistaa seuran olemassaoloa ja mennyttä kautta sekä palkita pelaajia.

Kausi 2015-2016 oli menestyksekäs, vaikka edustusjoukkueen osalta nousu ykköseen jäikin harmittavasti sekunneista kiinni. Tästä huolimatta edustusjoukkue pelasi parhaimman kautensa kakkosessa ja ylsi ensimmäistä kertaa karsintoihin. Kiitos tästä kuuluu koko joukkueelle: Pelaajille, huoltajille, muille toimihenkilöille ja erityisesti valmennukselle. Joukkue pelasi 19 virallista ottelua, joista se voitti 15, pelasi kerran tasan ja hävisi kolme. Maaleja tehtiin 131 ja päästettiin 58.

MetroStars pelasi nelosessa ja sijoittui keskikastiin. Metron peleissä heijastui kokemattomuus pelin ailahtelevaisuutena otteuiden välillä ja jopa niiden sisällä. Joukkue pystyi haastamaan kaikki sarjan joukkueet, mutta kylmäpäisyys ratkaisupaikoissa oli vielä hukassa. MetroStars pelasi 14 ottelua, joista se voitti 7, pelasi kolme tasan ja hävisi neljä. Maaleja joukkue tehtaili 61 ja päästi niitä 49.

RetroStars pelasi jälleen parhaan kautensa. Se ylsi historiansa toiseen voitoon ja teki maaleja enemmän kuin koskaan. Samalla Retron puolustuspelikin on parantunut niin, että koko seuran maalieo kaikissa otteluissa jäi pitkästä aikaa positiiviseksi. Retro teki maalin kaikissa pelaamissaan ptteluissa ja yhteensä niitä tuli 14 ottelussa 37. Päästettyjä oli toki 73.

Joukkueista nousevat esille yksilöt - tahdottiinpa tai ei. FC OPA:ssa yksilöt eivät ole olleet suurempia kuin joukkue. Harmonia on toiminut.

Kauden aikana eniten otteluja pelasi Hannu Pirinen edustuksessa ja Metrossa 26. Yhteensä seuran väreissä pelasi 52 pelaajaa. Tehokkain oli Mikko Suomela tehden yhteensä 22 maalia ja 18 syöttöä, joista kertyy tasan 40 tehopistettä. Eniten maaleja teki Sakari Kiljander, jonak maalimäärä oli 23. Syötöissä Mikko Suomela ja Retu Värri olivat ykkösiä18 syötöllään. Varoituksia keräsi eniten Niko Junkkari peräti 6 eli noin joka kolmas peli. Ainoan nollapelin pelasi Miika Lamberg MetroStarsissa.

Ykslöitä on kuitenkin syytä palkita ja menneen kauden palkitut ovat seuraavat:

Edustusjoukkueen vuoden futsalpelaaja: Retu Värri
Edustusjoukkueen joukkuepelaaja, tsemppari: Heikki Viia
Edustusjoukkueen kehittynein: Ilkka Martikainen

MetroStarsin vuoden futsalpelaaja: Atte Raappana
MetroStarsin joukkuepelaaja, tsemppari: Ilmari Kaarre

RetroStarsin vuoden futsalpelaaja: Aleksi Tuovila
RetroStarsin joukkuepelaaja, tsemppari: Tapani Huhta

Onnittelut kaikille palkituille.

Aikaisempien vuosien palkitut löytyvät täältä.