FC OPA JATKAA JATKOKARSINTOIHIN

21.2.2016

Sakari Kiljander ja maali.
Mikko Suomelan tehot 1+1
MBKU:n parhaaksi arvioitiin maalivahti Valtteri Kairaluoma.

Paikka jatkokarsintoihin varmistui, kun FC OPA voitti MBKU:n numeroin 4-1 (2-0).

Maalit FC OPA voitti 4-1, tolppalaukaukset 3-2, maalintekoyritykset 37-24. Kulmapotkut menivät 9-9 ja kumuloituvissa virheissa MBKU sai niitä kahdeksan FC OPA:n jäädessä viiteen. Varoituksia MBKU sai kolme, josta seurasi yksi ulosajo. FC OPA pelasi ilman kortteja.

Siinä tilastojen tärkeimmät kohdat.

FC OPA hallitsi ottelua koko ajan, vaikka MBKU pitikin palloa varsinkin toisella puoliajalla pitkiä aikoja. Pelin hallinta oli siis koko ajan isännillä.

MBKU:n pelitapa on varsin kova ja siihen heillä on hyvät edellytykset, koska pelaajat ovat varsin fyysisiä. Aikaisemmissa peleissä MBKU on latonut maaleja selkeästi enemmän kuin muut joukkueet ja FC OPA toisaalta on pitänyt puolustusken tiiviinä.

Vanha totuus siitä, että otteluja voitetaan tekemällä maaleja ja sarja voitetaan puolustamalla, pitää paikkansa tämän vuoden Pohjois-Suomen kakkosessa.

Seuraavan kerran FC OPA astelee parketille jo torstaina, jolloin pelataan uudelleen MBKU:ta vastaan joulukuulta siirretty peli. Tämän jälkeen kohdataan sunnuntaina Rovaniemellä Santa Claus. Sitten aletaan keskittyä karsintoihin KP-V Monkuloita vastaan. Siihen tarinaan palataan myöhemmin.

KUVAT ja VIDEO

TILASTOT

Su 21.2.2016 Urheilutalo, kakkonen
FC OPA - MBKU 4-1 (2-0)