ONKO VARMOJA PISTEITÄ OLEMASSA?

12.2.2016

RetroStrarsin riemua
MetroStarsin voitonriemua

Otsikon kysymykseen voi vastata myöntävästi jos kumpikin joukkue on samasta seurasta. Näin oli tilanne torstaina Urheilutalolla, jossa FC OPA:n MetroStars voitti RetroStarsin luvuin 8-4 (5-2). Mutta miten käy sunnuntaina?

Torstain ottelussa siis pisteet jäivät varmaakin varmemmin FC OPA:lle. Käykö niin kun FC OPA:n edustusjoukkue kohtaa sunnuntaina OsPa:n vierasottelussa Urheilutalolla klo 12.30 alkaen?

Metro ja Retro siis jättivät pisteet Metron haaviin. Tilanne sarjataulukossa ei muuttunut lainkaan Meron pistepotista huolimatta.

Pitkäaikaistarkastelussa Retro teki taas uuden ennätyksen maaleissa ja Metrollekin kausi on toiseksi paras maalimääriä tarksteltaessa. Tilastot ovat tämän jutun lopussa.

Mielenkiinto FC OPA:n piirissä alkaa suuntautua koko ajan entistä enemmän kakkosen pohjoislohkoon. Seuraava kohtaaminen on siis sunnuntaina OsPa:a vastaan. Keskinäisissä otteluissa OsPa on vienyt voiton vain kerran. Tähän ajatukseen ei kuitenkaan voi tuudittautua, sillä varmoja pisteitä ei ole (poikkeustapauksia lukuun ottamatta).

Jos FC OPA vie pisteet OsPa:lta, alkaa näyttää entistä todennäköisemmältä uusi kohtaaminen Monkuloita vastaan.

FC OPA aloitti kauden viralliset ottelut futsalcupissa Kaustisilla, jossa paikallinen ryhmittymä taipui oululaisille vierailleen. Keskipohjanmaan ja Vaasan kakkosessa ollaan jo siinä tilanteessa, että viimeinen kierros on enää pelaamatta ja Monkulat on varmistanut sarjavoiton. Uusi kohtaaminen on siis mahdollinen.

Tervetuloa kannustamaan FC OPA voittoon OsPa:sta.

TILASTOT Metron ja Retron ottelusta. Kuvat.

To 11.2.2016 Urheilutalo, nelonen
FC OPA MetroStars - FC OPA RetroStars 8-4 (5-2)

00.10 1-0 Atte Raappana
01.30 2-0 Atte Raappana (Teemu Myllylä)