PUOLUSTUKSEEN PITÄVÄ LUKKO

19.12.2008

FC OPA on tehnyt vuoden mittaisen pelaajasopimuksen uuden maalivahdin kanssa. Edustusjoukkueen muonavahvuuteen liittyy oululaisille tuttu  veräjänvartija Jani Luukkonen.

Viimeiset kaksi vuotta Luukkonen on kuulunut Myllykosken Pallon liigajoukkueen rinkiin. Vastuuta on kuitenkin tullut molempina kausina heikonlaisesti, mikä yhdessä perhesyiden vuoksi toi hänet takaisin Ouluun.

"Peliajan jääminen vähälle oli aika kova kolaus. Osa muuttomotiivina olikin pelikipinän ja -tuntuman saaminen takaisin", Luukkonen valaisi paluun taustoja.

"Alusta lähtien oli selvää, että tulemme jossain vaiheessa takaisin. Nyt se tapahtui jo kahden vuoden jälkeen."

Tuntuma löytyy varmasti nopeasti, sillä 31-vuotias Luukkonen on erittäin kokenut pelaaja. Hän on pelannut uransa aikana 5 liigaottelun lisäksi yhtä monta Ykkösen kamppailua kuin on varressa senttejäkin, 184. Tilillä on myös nippu nuorten maaotteluita.

Alkujaan mikkeliläislähtöistä Luukkosta voidaan pitää osaksi oululaisena. Hän on asunut kaupungissa 2001-2006 ja edusti kahden vuoden ajan Tervareita sekä neljän vuoden ajan AC Oulua. ACO:ssa hän pelasi seuran kaikki sarjaottelut aina liiganousuun päättyneeseen kauteen saakka ja nousi kannattajien keskuudessa lähes ikonimaiseen asemaan.

FC OPA:sta tulee Luukkosen uran kahdeksas seura. AC Oulun, Tervarien ja MyPa:n lisäksi hän on pelannut Otavan Viestissä, MP:ssä, Kajaanin Hakassa ja TP-Seinäjoessa.

Uusi maalivahti liittyy rinkiin vuodenvaihteessa, kun FC OPA aloittaa palloharjoittelun. Perhe on jo Haukiputaalla, mutta Luukkonen itse on lopettelemassa Vierumäen urheiluopistolla liikuntaneuvojan opintojaan. Jäljellä on enää opinnäytetyön tekeminen.

Luukkosen tuleminen merkitsee myös sitä, että Denys Pervov ei jatka FC OPA:ssa. Pervovin tulevaisuus on tällä hetkellä epävarma, sillä hänen perheessään on vastasyntynyt lapsi ja hän itse on keskittymässä keskeneräisiin opiskeluihinsa. Pervov on myös väläytellyt muuttoa työn perässä pääkaupunkiseudulle.

Lähtijöiden joukossa on myös puolustaja Mikko Isokangas, jonka ura ainakin liiton sarjoissa loppuu. Hänen edustusoikeus on siirtymässä HauPa:lle, jossa Isokangas toimii myös junioripäällikkönä.

Neuvottelut tulevan kauden joukkueesta jatkuvat ja uusia uutisia on luvassa joulun pyhien ja uuden vuoden jälkeen.