KOTIMAAN(KIN) MATKAILU AVARTAA

4.11.2008

Papa Niang ja tämän kauden palkinnot.

Osan päättynyttä kautta FC OPA:ssa pelannut Papa Niang piipahti viikonlopun aikana Helsingissä ja Turussa. Helsingissä ohjelmaan kuului Suomen Cupin finaalin seuraaminen, jota ennen Niang kävi pokkaamassa palkinnon Kakkosen C-lohkon Veikkauspörssin voitosta.

Voiton, joka meni jakoon kolmen pelaajan kesken, muistoksi Niang sai Veikkauksen logolla varustetun mp3 -soittimen. Jo ennen matkaa hän sai reppuunsa komean lasipokaalin FC OPA:n edustusjoukkueen maalipörssin voiton merkiksi.

Palkinto luovutettiin Niangille etukäteen, koska hän viettää seurajuhlan aikaan lokoisia lomapäiviään Senegalissa.

Niang teki Kakkosen C-lohkossa 12 maalia ja sijoittui seuran sisäisessä pörssissä kirkkaasti ykköseksi. Tusina osumia riitti sarjan tilastossa viidenteen sijaan. Maalikuninkaaksi kruunattiin 16 maalia pyssyttänyt FC Kiiston Arto Saranpää.

Niang on tunnettu vekkulimaisesta positiivisuudestaan, mutta myös valtavasta itseluottamuksestaan. Kysymys, olisiko hän voittanut maalipörssin, jos olisi pelannut koko kauden FC OPA:ssa, muodostui loppujen lopuksi typeräksi. Vastauksen tiesi jo etukäteen.

"Tietenkin olisin voittanut. Olisin voittanut maalipörssin ja Veikkaus -pörssin", Niang totesi hymy korvilla asti.

Niang lähtee lähipäivinä kotimaahansa. Ensimmäiseksi hän aikoo halata äitiään ja sisaruksiaan. Paluu hyiseen pohjolaan odottanee viimeistään vuodenvaihteessa. Mihin seuraan, se jää nähtäväksi.