JÄNNITYSNÄYTELMÄ PÄÄTTYI METRON VOITTOON

13.9.2008

Tomi Vainionpää piipahti paikkaamassa puolustajapulaa.
Aussitähti Casey Sargeson vauhdissa.
Janne Myllylä jaksoi sairaanakin.
Voittomaalin tekijä Joonas Vaattovaara tarkkailun alla.

MetroStarsin kausi päättyi hymy suupielissä. Potut saatiin maksettua pottuina, kun viimeisessä ottelussa FC Nets kaatui 2-1 (1-0). Numerot olivat samat Netsin hyväksi sarjakauden avauksessa.

Alkuun ottelu näytti todella hyvältä MetroStarsin kannalta. Neljän minuutin sisällä joukkue oli saanut aikaan kolme todella hyvää hyökkäystä, joista parhaimmassa Timo Heikkilä puski lähietäisyydeltä tolppaan.

Sitten tapahtuikin jotain, mikä sai otteen kääntymään täysin FC Netsille melkein puoleksi tunniksi. Tuona aikana MetroStarsilla oli vain yksi kunnollinen paikka, jossa Joonas Sohlo tökkäsi huonossa asennossa pallon ohi maalin.

Painostuksen keskellä MetroStars tarvitsi vain yhden tilaisuuden ja maalitili oli auki. Jori Miettinen syötti Mikko Rantalan maalintekoon, kun ensimmäistä puoliaikaa oli pelattu reilut puoli tuntia.

FC Netsin vastaus tuli toisen puoliajan puolivälissä. Ruuhkapallottelun jälkimainingeissa Joni Kaarelan löysä veto lirahti tolpan kautta verkkoon.

Voittomaalia päästiin juhlimaan vain kuusi minuuttia tasoituksesta, kun Tomi Vainionpään lähettämä pallo löysi Timo Heikkilän, joka syötti poikittain Joonas Vaattovaaran maalintekoon.

Loppuajan ottelusta FC Nets painoi päälle kuin äkäinen verottaja, mutta maalia isäntäjoukkue ei saanut tehtyä. Vielä hetkeä ennen päätösvihellystä Netsillä oli metrolaiset säikäyttänyt vapaapotkutilanne, mutta maalivahti Matti Kullaksen johtama puolustus selvitti tämänkin.

"Tämä oli kova peli, mutta FC Nets on ehdottomasti sarjan kovimpia joukkueita", MetroStarsin valmentaja Emmanuel Etchu kehui vastustajaa.

"Onneksi saatiin kauden loppuun hyvältä maistunut voitto. Pelaajat tekivät töitä ja halusivat voittaa."

Voitollaan MetroStars varmisti lohkon kolmannen sijan. Oulun Jalkapalloklubi lunasti paikan Kolmosessa ja on tiettävästi sinne myös lähdössä. FC Nets oli toinen ja FC Kurenpojat neljäs.

FC RAI:n molemmat joukkueet lähtivät Viitoseen, josta nousijoiden muodossa on ensi kaudeksi tiedossa lisää bussissa istumista. Nelosen uudet jäsenet ovat nimittäin AS Moon Raahesta ja FC Tarmo Kajaanista. RoPS Farmin pudottua Kolmosesta ei tule uusia joukkueita Neloseen.

Nousua havitelleen MetroStarsin kohtalona lienee jääminen Neloseen.  Mahdollisia kabinettipaikkoja ovat ennen Metroa kyttäämässä FC Nets ja Lapin lohkon kakkonen KemPa, jonka suhteellinen pistesaldo on kolmikon kirkkaasti parhain.

Kuvat: (C) 2008, Kari Väre

La 12.09.2008, Castren
 Nelonen, Oulun lohko
FC Nets - MetroStars 1-2 (0-1)