NIANG LÄHTI VAHVISTAMAAN AC OULUA

1.9.2008

Papa Niang siirtyy AC Ouluun.

Siirtoikkuna sulkeutui viime yönä. FC OPA:n osalta tapahtui vielä yksi pelaajamuutos, kun joukkueen maalitykki Papa Niang päästettiin vahvistamaan AC Oulun loukkaantumisista kärsivää joukkuetta.

Niang on tällä kaudella pelannut niin laiturina, kymppipaikalla kuin kärjessäkin. Kakkosessa hän on vastustajan verkkoon 12 kertaa ja on toisena C-lohkon maalipörssissä. Kehuja monelta taholta kerännyt peluri on jäänyt palkintoraatien mieleen: tililtä löytyy 23 pistettä Veikkauspörssissä.

Niangia koskevat kyselyt kiihtyivät äärimmilleen siirtoikkunan sulkeutumisen lähestyessä. Tiedusteluja tuli AC Oulun lisäksi mm. parilta Veikkausliigan seuralta ja myös Serbian liigastakin. Yhteistuumin pelaaja jäi kuitenkin Ouluun.

"Halusimme ennen kaikkea olla tukemassa AC Oulua sen työssä oululaisen jalkapalloilun menestyksen eteen", sanoi FC OPA:n puheenjohtaja Ralf Mattson siirrosta naapuriseuraan.

"Edelleenkin olen iloinen, että voimme puskea pelaajiamme ylempiin sarjoihin."

Niangin vuokraaminen AC Oululle tuli ajankohtaiseksi, kun FC OPA:n mahdollisuudet sarjanousuun ovat menneet ja tavoitekin eli sarjapaikan säilyttäminen on käytännössä selvä.

Siirron myötä FC OPA:n rinki supistuu 19 pelaajaan, josta Kalle Väisäsen pelit käyvät todennäköisesti vähiin jo talvella tulleen polvivamman vuoksi. Mahdollinen lisävahvistus joukkueelle voi olla viime kaudella pelannut Hans Njoumeck Ombang, joka on harjoitellut pari viikkoa FC OPA:n mukana. Hänen edustusoikeutensa on yhä FC OPA:n hallussa.

Farmisopimuksen nojalla vahvistuksia voi kaavailla Tervareista, mikäli mahdollinen siirtyvä pelaaja on 19-vuotias tai nuorempi (korkeintaan 1989 syntynyt). Juniorisäännön perusteella edustusjoukkuetta on parissa viime pelissä vahvistanut MetroStarsin vielä 17-vuotias Jori Miettinen.

Lisäksi reservijoukkueesta on mahdollisuus siirtää kuka tahansa ylös päin, mutta takaisin päin meno ei enää tämän kauden osalta onnistu.

Myös reserveissä on tapahtunut pelaajamuutoksia. Kaikki kolme ovat lähtevien portilla. Michael Ozor pääsi vihdoin sopuun OLS:n kanssa loppukaudesta ja pelaa sinikeltaisissa syksyn loppuun saakka.

Helsinkiin muuttanut Teemu Kähkönen pani pisteen mahdolliselle pelaamiselle MetroStarsissa ja edustaa loppukauden Nelosessa pelaavaa Tikkurilan Palloseuraa. Joonas Kauppinen suuntaa tiensä myös pääkaupunkiseudulle eikä pelaa enää kahdessa viimeisessä ottelussa.