KYLMÄN ILLAN LÄMMIKKEEKSI MAALEJA

29.8.2008

Toiset pelaa palloa, toiset tekee kuperkeikkoja.
Mikko Mäkäräinen torjui viimeistä kertaa Metron maalissa tällä kaudella.
Jari Heikkilä intoutui välillä hyökkäämään.
Näkemyseroja.

Oulun Reipas isäntänä ja MetroStars vierailevana tähtenä järjestivät vähälukuiselle Heinäpään yleisölle kunnon maalijuhlat. MetroStars oli tyly vieras ja antoi OuRe:lle kunnon kyydit maalein 7-2 (5-1).

Alkuun näytti, että MetroStars saa kiertoradalle asti vievän lentävän lähdön otteluun. Jo kymmenen minuutin juoksentelun jälkeen tilanne oli Janne Myllylän, Mikko Rantalan ja Jaakko Kovalaisen maaleilla 3-0. Tällä tahdilla oli lupa odottaa kahden ja puolen viikon takaisen voittoennätyksen rikkomista.

Sitten hiipi tyytyväisyys puseroon. Seuraavan varttitunnin aikana OuRe ei antanut MetroStarsille tilaisuutta yrittää maalintekoa, vaan hallitsi pelitapahtumia selvästi.

Reippaan avausmaali tuli pilkulta, kun huolimattomasti annetun pudotuksen seurauksena Mikko Mäkäräinen joutui kiipeämään Timo Saarialhon selkään. Saarialho asettui itse ampumaan eikä erehtynyt.

MetroStars kokosi rivinsä ja vain kolme minuuttia myöhemmin joukkue näytti kumpi kentällä pitää komentoa. Myllylä lähetti Timo Heikkilän läpiajoon ja peli oli 4-1. Arto Käsmä kaunisteli taukolukemia 5-1:een täräyttämällä kulman jälkitilanteesta purkupallon komeasti verkkoon.

Tauon jälkeen kävi, kuten tällaisissa tilanteissa usein käy. Runsaat vaihdot sekoittivat MetroStarsin kolmiomalliin perustuvaa syöttömyllyä ja paras maalintekointo lopahti siihen. Joonas Sohlo ja Käsmä onnistuivat kuitenkin vielä kertaalleen lisäten Metron maalitilin seitsemään.

MetroStarsin neljän ottelun härkäviikko päättyi kolmeen voittoon. Sitäkin kitkerämmäksi jäi maistumaan sunnuntainen tappio häntäpäässä olevalle JS Herculekselle, mikä tarkoitti taistelun suorasta noususta päättyvän.

Sopivilla ottelutuloksilla erittäin teoreettisia mahdollisuuksia ykköstilaan on, mutta sellainen onnenpotku vastaa jo jonkinkokoista lottovoittoa. Haluja korkeammille sarjaportaille kuitenkin riittää, joten loppukauden osalta jahdataan tiukasti kakkos- ja kolmossijoja, jotka saattavat tuoda kabinettipaikkoja Kolmoseen.

MetroStarsin pelit jatkuvat vasta puolentoista viikon kuluttua. Ensin on vuorossa kotiottelu FC RAI/2:sta vastaan ja päätöskierroksella Metro kohtaa vieraskentällä FC Netsin.

Kuvat: (C) 2008, Kari Väre

Pe 29.08.2008, Heinäpään tn
 Nelonen, Oulun lohko

OuRe - MetroStars 2-7 (1-5)