FC OPA TESTAA ISMAILIN SUOJATIT

22.8.2008

FC OPA:n kausi jatkuu huomenna. Ouluun saapuu vieraaksi sarjanousija PK-37 Iisalmesta Castrenissa klo 17:30 alkavaan otteluun.

Sarjanousija PK-37:n kausi on ollut aaltoilua. Iisalmelaisten alku oli onnistunut, kun se nappasi voiton TUS:lta ja pelasi JBK:n kanssa tasan. Siitä alkoi parin kuukauden mittainen kärsimysten tie, jonka aikana näytti jopa, että PK-37 jää hyvissä ajoin kelkasta OLS:n ja TUS:n ohella.

Norrvalla FF:ltä otettu tasapeli ja FC YPA:n kaato toivat vähän valoa tunnelin päähän, mutta surkeimmillaan PK:n tila oli heinäkuun alussa. Silloin tuli neljä peräkkäistä tappiota maalierolla 4-17.

PK-37 löysi kuitenkin ylimääräisen vaihteen ja on nyt pelannut peräti kuusi ottelua tappioitta. Putki alkoi heinäkuun loppupuolella maalittomalla kotitasapelillä Kings Kuopiota vastaan. Siinä välissä on kaatunut putoamiskamppailun suhteen tärkeitä vastustajia kuten TUS, JBK, VPS-juniorit ja viime torstaina OLS.

Siinä samalla PK-37 on hilannut itsensä reilusti putoamisviivan päälle. Matkaa alle on jo seitsemän tikin edestä, mikä antaa Atik Ismailin valmentamalle seuralle hiukan hengähdysvaraa. Itse asiassa esimerkiksi ero FC OPA:aan on enää kolme pistettä.

Myös FC OPA:n otteissa on ollut aaltoilua. Viimeisestä viidestä pelistä pistepussi on karttunut vain kolmella, kun OLS kaatui viikko sitten perjantaina. Terävin kärki onkin karannut liian kauas, mutta silti FC OPA:n pukukopissa pelihuumori on korkealla ja jokaista ottelua lähdetään voittamaan tosissaan.

Terveystilanne joukkueessa on erinomainen eli vammojen takia kukaan ei ole poissa kokoonpanosta. Janne Kauppila kärsii toista puolikastaan pelikiellosta, joka tuli kahdella keltaisella OLS:aa vastaan. Tuomio kaksinkertaistui automaattisesti, koska kyseessä oli Kauppilan kolmas pelikielto tällä kaudella.

Kokoonpanoa supistaa nuorisotrion poissaolo. FC OPA päätti ojentaa auttavan kätensä farmiseura Tervareille, joka kärsii huutavasta pelaajapulasta ja olisi ilman täydennystä joutunut huomiseen omaan otteluunsa FC Santa Clausia vastaan vajaalla. Tervareissa ovat Joni Kauppila, Juho Sassi ja Tomi Vainionpää.

Miehistöä täydentää reserveissä pelaava Jori Miettinen, joka tulee olemaan huomisen ottelun 16. (14. kenttä-)pelaaja FC OPA:ssa. Siirtosäännöt sallivat 17-vuotiaan liikuttelun päivän varoitusajalla, joten eilinen FC Raahe -ottelu ei ole esteenä ja hän on myös saamastaan peliajasta riippumatta edustuskelpoinen MetroStarsin sunnuntaisessa ottelussa.