OLLO JA VOVA KIIPEÄVÄT PORTAITA

20.8.2008

FC OPA:n keskikenttäpelaaja Patrice Ollo N´Doumba on tehnyt loppukautta koskevan sopimuksen liigassa pelaavan RoPS:n kanssa. Siirtymisen mahdollisti pelaajan FC OPA:n kanssa talvella solmima pelaajasopimus, jonka mukaan Ollolla oli mahdollisuus siirtyä kesken kauden ylemmälle sarjatasolle.

Ollo paikkaa RoPS:ssa keskikentän aukkoa, joka on syntynyt saksalaisen Daniel Bauerin loukkaantumisen vuoksi. Seuraavassa ottelussa aukko on entistä suurempi, kun toinen RoPS:n avainpelaaja Mika Nurmela kärsii pelikieltoa.

Ollo on viimeksi pelannut FC OPA:ssa perjantaina OLS:aa vastaan, joten siirtoaikasäännösten valossa hän on pelikelpoinen sunnuntaina RoPS:n kohdatessa kotikentällään FF Jaron.

Ollo on pelannut Suomessa FC OPA:n lisäksi Tervareissa, AC Oulussa ja Vaasan Palloseurassa. Vanhoista tutuista pelikavereista RoPS:ssa pelaa mm. Titi Essomba.

FC OPA:n mukana alkukauden ollut ukrainalainen kärkimies Volodymyr Kilikevych edustaa loppukesän Ykkösessä sarjapaikastaan taistelevaa TP-47:ää. Kilikevych ehti tehdä FC OPA:lle kuusi maalia, joista viisi sarjassa ja yhden cupissa.

"Olen tyytyväinen, että voimme puskea pelaajiamme eteen päin urallaan", kommentoi FC OPA:n puheenjohtaja Ralf Mattson.