PERVOV JATKAA KAUDEN LOPPUUN

1.8.2008

FC OPA ja AC Oulu ovat päässeet yksimielisyyteen ukrainalaisen maalivahdin Denys Pervovin jatkamisesta kauden loppuun saakka OPA:ssa. Pervov tuli seuraan vuokralle toukokuun lopussa ja alkuperäinen sopimus oli määrä päättyä eilen.

Ensimmäisen pelinsä Pervov pelasi Suomen Cupissa IFK Jakobstadia vastaan ja on kantanut siitä lähtien ykköstorjujan manttelia. Vain toisessa Suomen Cupin ottelussa Jaroa vastaan maalipuiden välissä oli Sergey Kosov.

Kosov ei puolestaan jatka FC OPA:ssa, vaan hänen paikan toisena maalivahtina ottaa armeijasta kotiutunut Mikko Mäkäräinen. Kosov kävi näytillä Moldovan pääsarjassa pelaavassa FC Nistru Otachissa ja sai sinne loppukauden kattavan sopimuksen.

FC Nistru edustaa maataan UEFA Cupissa. Ensimmäisellä karsintakierroksella sen vastustajana oli Hertha Berlin, mutta saksalaisseura oli liian vahva yhteismaalein 8-1. Parin toinen osaottelu pelattiin eilen FC Nistrun isännöimänä. Kosov pelasi koko ottelun ja palkittiin joukkueensa parhaana.

Keväällä muutaman pelin FC OPA:ssa pelannut Ville Väisänen jatkaa peliuraansa Englannissa Spennymoor Town FC -nimisessä seurassa.