VPS-JUNIORIT VIERAANA KEMPELEESSÄ

26.7.2008

FC OPA:n kotona vieraalla maalla -ottelu pelataan tänään Sarkkirannan urheilukeskuksessa Kempeleessä klo 15 alkaen. Vieraaksi saapuu sarjanousija VPS-juniorit, joka on samalla liigajoukkue VPS:n farmiseura ja sen junioriorganisaation edustusjoukkue.

VPS-juniorien konsepti näkyy joukkuee kokoonpanossa. Farmiseuralle tulee ylhäältä liigapelaajia joko auttamaan tai hakemaan peliaikaa. VPS:n oma runko muodostuu Vaasan alueen kasvateista ja joukkueen keski-ikä näyttää äkkivilkaisemalla melko alhaiselta.

Oululaiselle perusjalkapallokuluttajalle VPS:n kokoonpano on jokseenkin tuntematon. Tutuin nimi lienee Radoslaw Arceutsz, joka on nykyisin VIFK:n valmentajana vaikuttavan Tomasz Arceutszin - entisen liigapelaajan - poika.

Muista pelaajista kannattaa mainita esimerkiksi VPS-juniorien kokeneempaan kaartiin kuuluva Ilkka Puikkonen, joka johtaa joukkueen sisäistä maalipörssiä kolmella osumalla. Puolustuksessa pelaava Tuomas Kiiskilä on kerännyt eniten Veikkauspörssin pisteitä.

Kakkosen C-lohko näyttää tällä hetkellä olevan kahden kauppaa. OPS johtaa lohkoa 29 pisteellä ja eilen FC YPA:n kanssa maalittomaan tasapeliin jäänyt FC Kiisto on toisena kerättyään 27 pistettä. Ennen FC OPA:aa taulukossa tulee GBK, joka on jäänyt jo viiden pisteen päähän kärkikaksikosta hävittyään viikolla tärkeän ottelun FC Kiistolle.

Keskiryhmä, jonka kärkipäähän FC OPA kuuluu, on erittäin tasainen aina putoamisviivan päälle. Viivan alla oleva kolmikko näyttää jääneen jo ratkaisevan tuntuisesti, sillä SJK:n ja PK-37:n ero on kuusi pistettä. Putoajakandidaattien joukossa on myös valitettavasti paikalliskilpailija OLS.

FC OPA lähtee tänään otteluun lähes parhaalla kokoonpanolla. Pöytäkirjaan pääsevät käytännössä kaikki pelaajat lukuunottamatta Joni Kauppilaa, Juho Sassia ja Tomi Vainionpäätä, jotka matkaavat farmijoukkue Tervarien mukana Rovaniemelle.

Loukkaantumistilanne joukkueessa on vähintäänkin siedettävä eikä isompia poissaoloja ole. Nivusvaivasta kärsivää FC OPA:n ykköstopparia Augustine Jibriniä tuskin nähdään tositoimissa, vaikka hän vaihtopelaajana mukana onkin. Pelikieltorasitteita FC OPA:lla ei ole. Varoitustilitilannekin on positiivinen, sillä vain Alex Arinzella on kolme keltaista tilillään.