AAMUVIRKUILLE TIEDOSSA OHJELMAA

4.5.2008

Sääennutuksen mukaan tänään vietetään ennakkokesän viimeistä päivää. Lämpimästä ilmasta kannattaakin nauttia täysin rinnoin ja herätä aikaisin vaikkapa katsomaan jalkapalloa. MetroStars tarjoaa kaikille suhteellisen aikaisin heränneille Nelosen ottelun kajaanilaista Spartakia vastaan Heinäpään tekonurmella klo 12:15 alkaen.

Miehistöpula helpottaa hiukan, kun kaksi pelikieltolaista Emmanuel Etchu ja Mikko Rantala pääsevät taas tositoimiin. Toisaalta, kun liikettä tapahtuu toiseenkin suuntaan, ei pöytäkirja pääse aivan liitoksistaan natisemaan. Viime tiistaiseen Pattijoen tilanteeseen tuskin joudutaan, sillä luvassa on vähintään 15 pelaajaa listalle.

Mielenkiintoisin nimi ottelupöytäkirjaan on armeijaa käyvä Joonas Vaattovaara, joka palaa ensimmäistä kertaa kentille sitten viime syksyn. On mielenkiintoista nähdä, miten lentääkö kranaatti heitinmiehellä paremmin mitä nahkakuula jaloista lähtee.

Spartak, tuo salaperäinen kajaanilaisseura, on MetroStarsille mysteeri. Seura kun ei hirveästi pidä yhteyksiä yllä ainakaan rannikolle päin. Vastausta ei tullut talvella pelipäiväkyselyyn eikä käsiohjelmaan pyydetystä kokoonpanostakaan kuulunut ensimmäistäkään kirjainta. Siispä tulta päin, vaikka ei tiedetä missä palaa.