PALKKA JÄI SAAMATTA

24.4.2008

Aussipeluri Casey Sargeson teki ensiesiintymisensä Metron paidassa.
   Timo Heikkilä pelasi hyvän pelin kärjessä.
Teemu Kähkösellä monta mustapaitaa selvitettävänään.
Matti Kullas ja Jari Heikkilä suojelevat omaa maaliaan.

MetroStars avasi sarjakauden tänään Lintulan tekonurmella. Kovasta uurastuksesta huolimatta vastustajana ollut FC Nets vei täyden pistepotin lukemin 1-2 (1-1).

Jalkapallo osoitti raadollisuutensa MetroStarsin pelaajille. Muutamaa nukahdushetkeä lukuunottamatta se hallitsi varsinkin ensimmäisen puoliajan peliä ja loi useampia vaarallisia maalipaikkoja kuin FC Nets. Tuurituuli ei ollut kotijoukkueen tukena ja kun FC Nets käytti harvat tilaisuutensa tehokkaasti hyväkseen, vei vierasjoukkue avauspisteet omaan säilöönsä.

Timo Heikkilä oli tänään erityisen pirteällä pelipäällä ja sai puolenkymmentä loistavaa tilaisuutta maalitilinsä avaamiseen. Pelipaidan mukana kentälle kantautui epäonnea useamman ottelun edestä, sillä Heikkilä ei onnistunut makoisista paikoista ensimmäistäkään osumaa tekemään.

Myös kotijoukkueen parhaana palkitulla Joonas Sohlolla oli ensimmäisen puoliajan viimeisillä sekunneilla tilaisuus maalintekoon kulman jälkitilanteesta, mutta veto kilahti tolppaan. Sohlo pääsi viimeistelemään MetroStarsin ainoan osuman varttitunnin pelin kohdalla, kun tarkka veto ohitti FC Netsin maalivahdin.

FC Nets sai paineet pois niskastaan, kun se pääsi kuin varkain johtoon jo 7. minuutilla. Teemu Koski sai lahjasyötön MetroStarsin puolustukselta eikä erehtynyt vedossaan. Voittomaali syntyi halvalla tavalla FC Netsin saatua vapaapotkun. Pelaajavalmentaja Mikko Malin nosti kevyesti yli muurin ja sai pallon maaliin ristikon kautta. Metron tolppien välissä hyvin torjunut Matti Kullas oli täysin voimaton.

MetroStarsin pelaajavalmentaja Emmanuel Etchu joutui seuraamaan ottelun katsomosta käsin pelikieltonsa vuoksi. Ohjaksissa oli joukkueenjohtaja Raine Pernu taktisena apunaan viime kauden luotsi Lauri Kauppinen. Keikkakoutsi manasi huonoa tuuria, mutta otti tappiosta myös osan omaan piikkiinsä.

"Joukkueella oli hyvä vire päällä ja peli kulki samalla miehistöllä muutamia puolustuspään vaihdoksia lukuunottamatta hyvin."

"Taisin käytännössä rikkoa hyvän vireen tekemällä puoliajalla kolme hyökkäyspään vaihtoa. Olisi pitänyt antaa varsinkin Timo Heikkilän pelata, sillä uskon, että kyllä hän sen kaapin olisi vaikka väkisellä käynyt survomassa."

"Muuten ottaa kyllä nupista. Peli oli hyvän näköistä kauden ensimmäiseksi otteluksi, mutta palkkaa ei vaan saatu. Voittomaalikin syntyi niin halvalla tavalla. Tasapeli olisi ollut vähintäänkin oikeutettu tulos."

Keikkavalmentaja jäi kaipaamaan pistetilin avausta, sillä seuraavasta ottelusta ensi tiistaina PaTe:a vastaan uhkaa tulla vaikea. Erityisesti keskikentän tärkeitä miehiä puuttuu mm. tenttien vuoksi ja pelikieltolaisilla on vielä tuomionsa toinen puoli kärsittävänään.

Kuvat: (C) 2008, Kari Väre

To 24.04.2008, Lintula
 Nelonen, Oulun lohko

MetroStars - FC Nets 1-2 (1-1)