NIGERIALAISPELAAJAT JÄÄVÄT OULUUN

22.4.2008

Alex Arinze.
Augustine Jibrin.

FC OPA on solminut kahden nigerialaispelaajan kanssa pelaajasopimukset. Joukkueen mukana talven ja alkukevään harjoitelleet sekä harjoitusotteluissa pelanneet Alex Arinze, 18, ja Augustine Jibrin, 19, raapustivat nimensä vuoden mittaiseen paperiin.

Arinze on keskikenttäpelaaja ja Jibrin on ansainnut kannuksensa puolustuslinjassa topparina. Yhden nuorten harjoitusmaaottelun pelannut Jibrin tulee Ouluun Nigerian toiseksi ylimmältä sarjatasolta NAF Rockets FC –nimisestä seurasta. Arinzen edellinen seura on osavaltiotasolla pelaava United Brothers.

”Tietysti haluan auttaa FC OPA:aa mahdollisimman hyvään suoritukseen. Lähivuosina tahdon ammattilaiseksi Eurooppaan, ehkä suosikkiseuraani Chelseaan”, harjoitusten lomasta tavoitettu Jibrin totesi.

”Haluaisin myös palata maajoukkueeseen”, hän valotti tähtäimiään.

Viime kauden joukkueesta yksi pelaaja on löytänyt itselleen uuden kodin. Rauhanturvatehtävistä palattuaan kesken kauden FC OPA:n rinkiin tullut Jussi Pikkarainen on muuttanut työn perässä pääkaupunkiseudulle ja jatkaa siellä pelaamistaan alasarjoissa. Pikkaraisen uusi seura on Zenith Myllypuro.