LOPPIAISEN JUHLAA

6.1.2016

Tästä se alkoi. Niko Junkkari 1-0
Onnittelut oikeaan osoitteeseen, kenkään.
Vapaapotku.
Mikko Suomelan soolomaali.
Tähän se päättyi. Juhani Strid 8-1.

FC OPA vietti loppiaista edustusjoukkueen pelin parissa voittoisasti. JS Hercules jäi isäntien jalkoihin luvuin 8-1 (1-1).

FC OPA palasi kakkosen pariin pitkän joulutauon jälkeen urheilutalon parketilla. Vastassa oli vanha tuttu JS Hercules, jonka kokoonpanoon oli edellisenän päivänä liittynyt FC OPA:n pitkäaikainen maalivahti Jussi Seppä. FC OPA teki urheilullisen ratkaisun kun naapuriseuralla oli maalivahtipula ja luopui Jussista, vaikka hän tulikin vastaan jo siirtoa seuraavana päivänä.

Sitten itse peliin.

Peli alkoi sinipaidoilta varovaisesti ja se pitikin ottelua otteessaan varsinkin kun Niko Junkkari teki avausmaalin varsin nopeasti.

FC OPA loi monta loistavaa maalipaikkaa, muttaa Herculeksen uusi "vanha" maalivahti  Jussi Seppä piti maalinsuulla hyvää tasoa yllä torjuen pari ns. varmaa maalia.

Kuvaavaa ensimmäiselle puoliajalle oli, että FC OPA:n maalivahti Pasi Hilli torjui vain yhden kerran koko jaksolla. Silti tauolle mentiin tasalukemissa 1-1 kun Aleksi Kangas pääsi käntymään maalin edessä vartialtaan ja laukomaan voimalla verkon rullalle.

Toinen puoliaika oli käsikirjoitukseltaan samanlainen kuin ensimmäinen. Erona oli kuitenkin se, että nyt maalipaikoista tehtiin maaleja. Seitsemän maalia yhteen puoliaikaan laittaa yleensä vastustajan nöyrtymään. Ja niin kävi nytkin.

Juhani Strid aloitti maali-iloittelun ja myös päätti sen. Tehokkaimmaksi äityi Heikki Viia (2+2), jota säesti Mikko Suomela myös neljällä tehopisteellä (1+3).

Toinen puoliaika oli OPA:n kentällisiltä myös parempaa pelillisesti. Etäisyydet eivät kasvaneet liikaa ja lähes aina löytyi helppo syöttölinja.

Maali-iloittelun jälkeen palkintoraati päätyi palkitsemaan vierailijoista Juho Syrjän, jonka pelimoraali ja tekemisen taso säilyivät hyvällä tasolla koko pelin. Kotijoukkueen parhaana palkittiin Heikki Viia.

Yleisömäärässä päästiin jälleen mukavalle tasolle kun kaikkiaan 52 silmäparia seurasi ottelua.

Seuraavan kerran FC OPA on parketilla jo sunnuntaina Jatulissa HauPa:n vieraana. Seuraava kotiottelu on 23.1. Urheilutalolla. Silloin vastaan asettuu Kajaanin Haka. Tervetuloa.

KOOSTE

KUVAT

TILASTOT

Ke 6.1.2016 Oulun urheilutalo, kakkonen