IVFC ANTELIAIN

4.4.2008

Kolme ja puolivuotisen historiansa aikana FC OPA sekä sen reservijoukkue ovat pelanneet yhteensä 159 ottelua. Niistä edustusjoukkue on pelannut 95, joista virallisia on ollut 66 ja harjoitus- tai turnausotteluita 29. MetroStarsilla kokonaismäärä on 64, joista virallisia 46 ja harjoitusotteluita 18.

Niputtamalla kaikki ottelut yhteen selviää, että FC OPA on ottanut pisteitä eniten Inter Välivainio FC:ltä. FC OPA on kohdannut IVFC:n seitsemän kertaa ja jokainen ottelu on päättynyt opalaisten voittoon. Toisena taulukossa tulee FC RAI, jonka FC OPA on voittanut kaikissa neljässä keskinäisessä ottelussa.

Kaiken kaikkiaan listalla on 59 vastustajaa, joista 17:lle FC OPA ei ole koskaan menettänyt pistettäkään. Tässä joukossa on kuitenkin suurin osa sellaisia joukkueita, jotka FC OPA on kohdannut kerran tai kahdesti. Joukkueita, joita FC OPA ei ole koskaan edes puristanut tasapeliin, on yhdeksän.

Virallisissa yhteyksissä kahden kärki on samanlainen. IVFC on ykkösenä kuudella voitolla ja FC RAI peesaa heti perässä. Virallisten otteluiden taulukossa on 40 vastustajaa, joista sadan pisteprosenttiin yltää 17 ja nollaan vain kaksi - KPV ja FC Kanuunat.

Joukkueiden mukaan eriteltynä tilastot muuttuvat. Edustusjoukkueen osalta 40 vastustajasta OuTa ja FC RAI ovat taulukon kärjessä neljällä otetulla voitolla. Täydet pisteet ovat lohjenneet peräti 21 joukkueelta ja nollatiimiläisiä on seitsemän.

Edustusjoukkueen virallisten otteluvastustajien maratontaulukko on komeaa luettavaa. Sarja- tai cup-vastustajia FC OPA:lla on 34, joilta se on kaikki mahdolliset pisteet saalistanut peräti 22:lta. Nollaprosentilla taulukkoon on päässyt vain FC OPA:n viime kesänä cupista heivannut KPV.

MetroStarsin toiminta-aikaan mahtuu 25 otteluvastustajaa, joista 16 on kohdattu virallisissa otteluissa. Maratontaulukosta löytyy viisi ja virallisissa yhteyksissä kaksi seuraa, jotka MetroStars on aina kukistanut. Pistettäkään se ei ole ottanut kuudelta tai virallisissa otteluissa kolmelta joukkueelta.

Seuralle on kertynyt runsaasti otteluvastustajia, sillä FC OPA ei ole viihtynyt kertaakaan yhtä kautta pitempään yhdellä sarjatasolla ja harjoitusotteluihinkin on haettu tietoisesti uusia tuttavuuksia.

Kokonaisvastustajamäärä on tällä hetkellä siis 59. Luku kasvaa molempien joukkueiden uusien sarjaportaiden myötä huomattavasti, sillä Kakkosen C-lohkosta tulee kahdeksan ennalta tuntematonta vastustajaa. FC OPA on tavannut työn merkeissä FC YPA:n (1), Kings Kuopion (1), OPS:n (2) ja OLS:n (3) harjoitusotteluissa sekä PK-37:n viime syksyn karsinnoissa.

Seuralle uusia vastustajia Nelosesta ei tule. Sen sijaan MetroStarsille joukkueet ovat pääosin uusia. Vain Ajax Sarkkiranta, FC RAI/2 ja PaTe ovat jo kohdattuja vastustajia. FC Netsin, JS Herculeksen ja OuJK:n MetroStars on kohdannut harjoitusotteluissa, mutta ei kilpailuissa. FC Kurenpojat, FC Raahe, FC RAI, OuRe ja Spartak ovat sille kokonaan uusia tuttavuuksia.

Seuratasolla tutuimmat vastustajat ovat olleet kahdeksan kertaa kohdatut FC FC ja Oulun Tarmo. IVFC on ollut ottelun toisena osapuolena seitsemästi. Viralliset ottelut huomioiden tilaston kärjessä on FC FC seitsemällä kohtaamisella.

Edustusjoukkueen osalta vastaava luku on neljä ja kärkipaikan jakavat OuTa sekä FC RAI, jonka pelaamat ottelut ovat kaikki kilpasarjoista. MetroStarsille tutuimmat vastustajat kentiltä ovat FC FC ja Kuivaniemen Isku kuudella kohtaamisella. Virallisten otteluiden kohdatuin on FC FC