JÄÄPALLON SUOMEN MESTARI 2010?

1.4.2008

FC OPA muuttuu jalkapalloseurasta monilajiseuraksi. Seuran johtokunta on päättänyt esittää, että jalkapallon lisäksi FC OPA:ssa aletaan pelata talvisin jääpalloa. Asiasta innostuttiin Helsinkiin tehdyn vierailun yhteydessä, jolloin ohjelmaan kuului myös Bandyliigan finaalin seuraaminen Oulunkylässä.

Alasarjat eivät jääpallon osalta FC OPA:lle kelpaa. Seura aikoo anoa Suomen Jääpalloliitolta paikkaa suoraan Bandyliigasta ja kasata sinne kilpailukykyisen joukkueen. Pelaajapula ei tulevia toimijoita huoleta.

"Jos ei ykköslajinaan jääpalloa pitäviä löydy, laitetaan omille sopimuspelaajille luistimet jalkaan", FC OPA:n taustalta kerrotaan.

"Jääpallo on hyvä vaihtoehto fysiikkaharjoittelulle. Luistelu raittiissa ilmassa kehittää aerobista kestävyyttä ja tekee hyvää reisilihaksille. Pelisilmäkin kehittyy, ovathan jalkapallo ja jääpallo sisarlajeja."

Tulevissa sopimusneuvotteluissa suomalaisilta ja venäläisiltä pelaajilta edellytetään myös osallistumista jääpalloon. Lajista saavat vapautuksen vain afrikkalaiset ja muut länsieurooppalaiset palloilijat.

Bandyliigan osalta suunnitelmat ovat selvät. Kausi 2008-2009 saa mennä uuden opiskelussa, mutta jo keväällä 2010 olisi tarkoitus juhlia Suomen mestaruutta. Unelmana on Raksilassa pelattava paikallisfinaali hallitsevaa mestaria OLS:aa vastaan.