FC OPA KIINNITTI MAALIVAHDIN JA KÄRKIMIEHEN

25.3.2008

Sergey Kosov, 24.
Sergii Shakhov, 22.

FC OPA:n sopimuspelaajien katras kasvaa kahdella. Seura on tehnyt vuoden mittaiset paperit kahden ulkomaalaispelaajan kanssa. FC OPA saa riveihinsä venäläisen maalivahdin Sergey Kosovin ja ukrainalaisen hyökkääjän Sergii Shakhovin. Molemmat ovat harjoitelleet ja pelanneet FC OPA:n mukana koko talven.

Kumpikin pelaaja on jo entuudestaan tuttu FC OPA:lle. Kosovin historia juontuu kahden vuoden päähän, jolloin hän pelasi seuran paidassa yhden Suomen Cupin ottelun FC Rio Grandea vastaan. Sittemmin tolppien väliin hyppäsi Mikko Mäkäräinen.

Kosov siirtyi FC OPA:sta Rovaniemelle FC Lynxiin pelaamaan Kakkosta, mutta polvivamma lopetti hänen kautensa kesken. Kosov onkin parannellut jalkavaivaansa siitä lähtien eikä edustanut viime kaudella mitään seuraa. Hän on 196 cm pitkä ja painaa 95 kg.

Ukrainan passin omistava Shakhov käväisi viime kauden alussa FC OPA:ssa. Hän pelasi yhdessä Mykyta Omelyachukin kanssa kahdessa ottelussa, joissa FC OPA hävisi KemPa:lle Kemissä 1-2 ja voitti cupissa VIFK:n 2-1.

Shakhovin tie johti loppukesäksi Kakkosen C-lohkossa pelanneeseen Kajaanin Hakaan, jossa hän teki yhteensä yhdeksän maalia. Ne eivät kuitenkaan seuraa auttaneet, vaan KajHa putosi täksi kaudeksi Kolmoseen. Shakhov oli kuitenkin seuransa paras maalintekijä ja keräsi kajaanilaisista toiseksi eniten Veikkauspisteitä.