OLLOSTA YLEISPELAAJA FC OPA:LLE

17.3.2008

Patrice Ollo N´Doumba.

Yksi tärkeä solmukohta FC OPA:n ensi kauden miehistöstä saatiin lukkoon viikonloppuna, kun kamerunilainen Patrice Ollo N´doumba päätti solmia vuoden mittaisen pestin seuran kanssa. Kentillä taitelijanimellä Ollo liikkuva pelaaja on 22-vuotias.

Ollon varsinainen pelipaikka on keskikentällä, mutta tärkeäksi hänet tekee ominaisuus monikäyttöisenä yleispelaajana. Ensimmäinen varapaikka Ollolle on topparin tontti, johon hänet istutetaan, jos toinen vakiomiehistä puuttuu. Olloa voidaan käyttää myös muissa puolustustehtävissä ja heittää jokerikortiksi kärkeen.

FC OPA:n mukana suurimman osan talvesta ja keväästä harjoitellut Ollo tuli Suomeen keväällä 2006. Hän haki vauhtia suomalaisiin kenttiin Kolmosen Tervareista, minkä jälkeen tie vei Ykköseen. AC Oulussa hän pelasi 13 ottelua ja teki 2 maalia. Viime kauden Ollo pelasi 18 ottelun verran liigaa Vaasan Palloseurassa.