ROPS JÄI TAAS MAALEITTA

1.3.2008

Kovasta yrityksestä huolimatta RoPS ja KuPS:n jalkoihin.
Aleksandr Kulik ja tutut kasvonpiirteet omistava Pele Koljonen kaksinkamppailussa.

Rovaniemen Palloseuran toinen kotiottelu Liigacupissa ei tälläkään kertaa tuottanut täysosumaa. RoPS jäi Kuopion kaimaansa vastaan maaleitta, ja kun KuPS onnistui maalinteossa kerran, ei myöskään pistetili karttunut ollenkaan.

Kolmen ottelun jälkeen RoPS:n saldona Liigacupin lohkossa 1 on maaliton tasapelipiste HJK:ta vastaan. Cupin avauksessa RoPS hävisi Espoossa FC Hongalle 1-4.

RoPS:n esitys viikolla pelattuun HJK-otteluun verrattuna oli huomattavasti heikompi. Toinen sarjanousija KuPS pystyi pitämään nyörit hallussaan läpi ottelun ja silminnähden RoPS ei pystynyt alakerran pelissään vastaamaan vastustajansa kolmen kärjen taktiikkaan. Varsinkin laitapuolustajat olivat koko ajan helisemässä.

Molemmat joukkueet pelasivat ottelussa varamiehisinä. KuPS:aa verottivat vatsatautiepidemia ja onnellinen perhetapahtuma. Myös RoPS:lla oli kokoonpanohuolia, kun penkille oli heittää vain juniori-ikäisiä pelaajia ja varamaalivahtikin puuttui Mykola Pavlenkon loukkaannuttua harjoituksissa.

Ottelun ainoan maalin teki Ilja Venäläinen puskemalla Janne Reinikaisen keskityksen ohi Kalle Rönkön RoPS:n maalissa. Eniten maalintekopaikkoja oli KuPS:n nuorella lupauksella Pele Koljosella.

Dramatiikkaa tarjosi yliajalla sattunut kahden pelaajan yhteentörmäys, jossa KuPS:n Patrik Turunen vietiin verissäpäin pukusuojaan. Ohimoon tullut haava tarkastutettiin paikalle kutsutun ambulanssin hoitohenkilökunnalla, mutta ilmeisesti sen vakavampia seuraksia kolahduksella ei ollut.

KuPS:n ja RoPS:n välinen kamppailu ei ollut niin houkutteleva tapahtuma kuin HJK:n viime tiistainen vierailu. Heinäpään Palloiluhallille tuli mm. jalkapallotaituri Atik Ismailin pojan Pele Koljosen taitoja ihastelemaan 215 katsojaa. HJK:ta oli seuraamassa 507 ihmistä.

Kuvat: (C) 2008, Kari Väre