ROPS JA HJK KOHTAAVAT OULUSSA

20.2.2008

RoPS ja HJK kohtaavat Liigacupin ottelussa Oulussa.
Daniel Bauer siirtyy RoPS:aan.

FC OPA tarjoaa oululaisille jalkapallon ystäville suomalaista huippujalkapalloa kotikaupungissa. Se järjestyy, kun RoPS ja HJK kohtaavat Liigacupin ottelussa ti 26. helmikuuta klo 18:30 alkaen. Peli pelataan Heinäpään Palloiluhallissa.

Ottelun järjestelyistä Oulun päässä vastaa FC Oulun Pallo ry. FC OPA:n harteilla ovat ottelutapahtumaan liittyvät seikat kuten kuulutukset, käsiohjelmat, lipunmyynti ja kioski. RoPS puolestaan vastaa kilpailutoimintaan kuuluvista asioista, joihin kuuluvat mm. media ja tulospalvelu.

Liigacupin ottelu tulee tarjoamaan oululaisille mielenkiintoisen jalkapalloillan. Pelaahan "kotijoukkueen" miehistössä runsaasti oululaislähtöisiä palloilijoita eikä HJK:kaan edes kirjainlyhenteenä jätä ketään kylmäksi vaan herättää tunteita puolesta ja vastaan.

RoPS:n eturivin pelaajia on FC OPA:n mukana harjoitellut HJK:sta Rovaniemelle siirtynyt Mika Nurmela. FC OPA:n harjoitusringistä RoPS:n paitaan ovat tiensä löytäneet myös Titi Essomba, Aleksandr Kulik ja Mykyta Pavlenko. Myös Kalle Rönkkö on pelannut Oulussa ja armeijaa Rovaniemellä käyvä Ville Lindgren (viime kaudella P-Iirot) kuuluu Liigacupissa RoPS:n listaan.

Klubiin oululaisnäkökulmaa tuovat viime kesänä AC Oulua edustaneet Jani Viander ja Valeri Minkenen.

Heinäpään Palloiluhalli tarjoaa loistavat puitteet Liigacupille. Täysimittaisen kumirouhetekonurmen yllä on jopa televisioinnin mahdollistavat 800 luxin pelivalot. Kenttää reunustavat n. 600 katsojaa vetävät teleskooppikatsomot. Liput maksavat 7 euroa ja S-Etukortilla saa euron alennuksen.

HJK -tapahtuma saattaa vielä laajentua, sillä RoPS ja FC OPA käyvät neuvotteluita Kuopion Palloseuran kanssa Liigacupin ottelun pelaamisesta Oulussa. KuPS -ottelun järjestyminen vaatii yhteisen päivämäärän löytämisen sekä pelivuoron järjestymisen Heinäpään Palloiluhallista.

Daniel Bauer vahvistaa Rovaniemen Palloseuraa

Liigacupin ottelun tiimoilta tänään pidetyssä lehdistötilaisuudessa varmistui myös, että FC OPA:n mukana pari viikkoa ja viime viikonlopun ottelussa AC Oulua vastaan esiintynyt Daniel Bauer siirtyy RoPS:n vahvuuteen. Hän on allekirjoittanut seuran kanssa vuoden sopimuksen.

Daniel Bauer on monikäyttöinen pääasiassa keskikentän pelaaja. Saksalaisnuorukainen on pelannut 26 ottelua 2.Bundesligassa Eintracht Trierissä ja viimeksi Regionalligaa 1. FC Union Berlinissä.