YHTEISVASTUUKERÄYS SAI LAHJOITUKSEN

18.2.2008

Vasemmalta Saila Luukkonen, Raimo Hämeenniemi, Kim Kaijalainen ja Raine Pernu.

Kontti 2008 -turnauksen pääpalkinnon hyväntekeväisyysosuus luovutettiin saajalleen tänään iltapäivällä. Kaksi viikkoa sitten pelatun turnauksen voitti isäntäseura FC OPA, joka halusi lahjoittaa pottinsa kirkon Yhteisvastuukeräyksen Haluan töihin -kampanjalle.

Haluan töihin -kampanjalla edistetään kehitysvammaisten ihmisten työllistymistä tavallisiin työpaikkoihin. Tällä hetkellä maassamme on n. 3000 kehitysvammaista valmiina ja halukkaana töihin, mutta vain murto-osa heistä on saanut paikan avoimilta markkinoilta.

Tämän vuoden Yhteisvastuukeräyksestä n. 20% käytetään Haluan töihin -kampanjaan. Leijonanosan kahmaisee kirkon ulkomaanapu, joka tukee keräyksen rahoilla mm. sodasta toipuvien liberialaisten työllistämisen ja omavaraisuuden lisäämisen puolesta tehtävää työtä. Loppuosa varoista seurakuntien omaan avustustyöhön.

FC OPA toivoi lahjoituksensa jäävän Ouluun. Tämä järjestyi vaivatta ja shekki talletetaan Tuiran seurakunnan kassaan työllistämiskampanjaa varten.

Lahjoituksen ottivat vastaan Tuiran seurakunnasta diakoniatyöntekijä Saila Luukkonen ja keräyspäällikkö Raimo Hämeenniemi, jonka mukaan saatu 500 euroa on todennäköisesti suurin yksittäinen lahjoitus Yhteisvastuukeräykseen seurakunnan historiassa.