KAKSI ISOA KALAA VERKKOON

11.2.2008

Kim Kaijalainen.
Janne Kauppila.

FC OPA:n jalkapallomiehistö vahvistuu kahdella uudella nimellä. Jo jonkin aikaa joukkueen mukana harjoitelleet Kim Kaijalainen (26) ja Janne Kauppila (25) ovat allekirjoittaneet vuoden mittaiset pestit FC OPA:n kanssa.

Vasemmalla laidalla puolustajasta hyökkääjään asti viihtyvä Kaijalainen tulee FC OPA:n paitaan Veikkausliigasta pudonneesta AC Oulusta. Keskikentän työmyyränä pelaavan Kauppilan viime kauden seura oli OPS.

Nuoresta iästään huolimatta sekä Kaijalainen että Kauppila ovat jo kokeneita pelimiehiä. Kaijalaisella on takanaan 14 liiga- ja 72 Ykkösen ottelua. Maaleja toiseksi ylimmällä sarjatasolla Kaijalainen on tehnyt kolme ja Kakkosessa kahdeksan.

Kaijalaista voidaan luonnehtia FC OPA:n nykyisen kilpailupuolen henkilökunnan löydöksi. Päävalmentaja Jyrki Kylmälä otti hänet Australian vaihto-oppilasvuoden jälkeen OLS:n A-junioreihin kaudeksi 1999, jonka jälkeen silloin OLS:n joukkueenjohtajana toiminut nykyinen urheilutoimenjohtaja Raine Pernu poimi Kaijalaisen edustuksen riveihin.

Kaijalainen on sittemmin pelannut neljä kautta OLS:ssa. Tie vei vuodeksi Kokkolaan GBK:hon, jonka jälkeen hän pelasi kolme vuotta AC Oulussa ollen joukkueensa vakiokalustoa.

"Harjoittelin ennen vuodenvaihdetta FC OPA:n kanssa ja meno harjoituksissa oli hyvä. Seura myös osoitti aitoa kiinnostusta minua kohtaan. Vaihtoehtoja oli eri kaupunkeihin ja sarjatasoille, mutta halusin nimenomaan pelata omassa kotikaupungissa", Kaijalainen valaisee Veikkausliigan vaihtumista Kakkoseen.

"FC OPA on oman kaupungin joukkue ja minulla on halua sekä sydäntä pelata oululaisessa joukkueessa. Ryhmästä löytyy ennestään tuttu valmentaja ja tuttuja pelaajia."

Kauppila on kuulunut oululaiseen jalkapallokermaan jo kymmenisen vuotta. Hänellä on takanaan Ykkösessä kolme kautta, joista yksi OLS:ssa ja kaksi AC Oulussa. Otteluita kertyi kaiken kaikkiaan 49, ilman maaleja.

Kauppila on jalkapalloilevan veljessarjan keskimmäinen. Isoveli Jani on ollut viimeiset viisi vuotta FC Hakan runkopelaajia ja pikkuveli Joni on murtautumassa kovaa vauhtia oululaisyleisön tietoisuuteen.

KIM KAIJALAINEN, 3.12.1981
184 cm / 80 kg