HUOVISELTA JA HYVÄRISELTÄ PITKÄ SITOUMUS

6.2.2008

Juha-Matti Huovinen.
Sami Hyvärinen.

FC OPA on solminut uuden pelaajasopimuksen Juha-Matti Huovisen ja Sami Hyvärisen kanssa. Molemmat sitoutuvat seuraan pitkäksi aikaa. Kummankin sopimuspaperin pituus on kolme vuotta.

Kaksikko on pelannut FC OPA:ssa yhden kauden edustettuaan sitä ennen Kolmosessa Tervareita. Pelikaudet 2006 - 2007 olivat kaupungissa aliarvostetuille Huoviselle ja Hyväriselle läpimurtoaikaa. He vakiinnuttivatkin paikan päävalmentaja Jyrki Kylmälän avauskokoonpanossa.

Hyvärinen pelaa oikean puolustajan tonttia ja vikkeläkinttuisena voidaan myös istuttaa laitalinkiksi. Huovinen nähtiin viime kesänä pääosin vasempana pakkina, mutta hänellä on käyttöä tarvittaessa myös keskikentällä. Hän pystyy pienestä koostaan huolimatta tekemään runsaasti likaista työtä ja rikkomaan vastustajan peliä.

"Viime kesä meni hyvin. Loppukausi sujui paremmin niin itsellä kuin joukkueellakin", allekirjoittaneista Hyvärinen lausui.

"Seura hoitaa hyvin asiansa ja tällä hetkellä näen kehitysmahdollisuudet parhaina juuri FC OPA:ssa", Hyvärinen kommentoi sopimuksensa harvinaisen pitkää kestoa.

Viime kauden pelaajista Haukiputaan nuorisoduo Juho Sassi - Tomi Vainionpää jatkaa FC OPA:ssa kaksivuotisen sopimusperiodinsa jälkimmäisen osan. Molemmat ovat Putaan kuuluisan jalkapallokoulun kasvatteja ja lahjakkaita tulevaisuuden lupauksia.

Sassi, joka perii armeijassa olevan OPA-ikoni Joonas Vaattovaaran pelinumeron, on tyypillisimmillään kymppipaikan pelaajana keskikentällä. Tomi Vainionpää aloitti vasempana puolustajana, mutta vaikea polvivamma keskeytti hänen kautensa jo toukokuussa.

Lisää sopimusuutisia on luvassa lähiaikoina.