TAMMIKUUN NETTIENNÄTYKSET RIKKI

8.2.2008

FC OPA:n nettisivujen suosio jatkaa kasvamistaan. Koko seurahistorian läpi jatkunut ennätystehtailu ei päättynyt uudenkaan vuoden puolella, kun tammikuun kävijämääräksi kirjattiin 1711. Luku on laskettu pidempien istuntojen perusteella.

Viime kuun luku on tammikuiden uusi ennätys. Kasvua edellisvuoden tammikuuhun kertyi kaiken kaikkiaan yli 18%. Uudella ennätysluvulla ei kuitenkaan päästä viiden parhaan joukkoon, jonka viimeisestä sijasta kävijämäärä jäi reilut satakunta istuntoa.

Myöskään päiväennätyksiä päättynyt kuukausi ei hätyytellyt. Tammikuussa nettisivujen istuntojen päivittäinen määrä on kasvanut, mutta samalla sekä vilkkaimpien että hiljaisimpien päivien välinen ero on supistunut. Tammikuussa kahtena päivänä sivuilla päästiin yli 80 istunnon, mutta maagiseksi muodostunut sadan päiväistunnon raja jäi rikkomatta.

Tähän mennessä FC OPA on rikkonut jokaisena kuukautena sivujen avaamisesta lähtien edellisen vuoden samaisen kuukauden ennätyksen. Viime tammikuu ei muodostanut ketjussa poikkeusta ja alustavien lukemien perusteella myös helmikuiden ennätysluku siirtyy historiaan jo puolenkuun paikkeilla. Tästä piikistä on suurimmaksi osaksi kiittäminen viime viikonlopun turnausta.

Myös tammikuun päiväennätys sai kyytiä. Kuun viimeisen viikon maanantaina laskuriin kirjautui 84 istuntoa ja jo heti uuden vuoden ensimmäisenä arkipäivänä edellisvuoden ennätys 67 parani kymmenellä istunnolla. Lukemat korjaantuivat vielä kerran 83:een ennen nousemista uuteen ennätykseen.

Kunkin kuukauden päiväennätykset ovat myös rikkoontuneet joka vuosi yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Helmikuun 2006 piikkilukema 89, joka oli yhdessä vaiheessa myös päiväennätysten ykkönen, kummittelee yhä tilastoissa. Viime vuoden helmikuun paras päivä jäi vain 57:ään.

Uutisrunko uudistuu

FC OPA:n sivuilla tapahtuu tänään myös pieni muutos. Pääuutiset koostuvat jatkossa kummankin joukkueen tuoreimmasta otteluraportista. Muita seuratapahtumia koskevat uutiset siirtyvät "Muut uutiset" -otsikon alle. Muutoksella haetaan entistä parempaa näkyvyyttä pääasialle eli jalkapallo-otteluille.

Nykyisellä sivueditorilla on mahdollista näyttää vain kaksi pääuutista kerralla mutta pikku-uutisia rajaton määrä. Tämä mahdollistaa tärkeiden muiden uutisten näyttämisen etusivulla pitempään ja tarvittaessa useampia kerralla. Vähemmän tärkeämpien pikku-uutisten poisto arkistoon helpottuu myös.