KOLMIVUOTIAS JUHLI 90-VUOTIASTA

Palkitut pelaajat ryhmäkuvassa.
Seuramerkein muistetut ryhmäkuvassa.
Kakkukahvit tekivät kauppansa.
Pohjan Laulu viihdytti juhlijoita.

FC OPA järjesti tänään iltapäivällä perinteisen vuosijuhlansa, nyt kolmannen kerran. Rauhalassa pidetyssä tilaisuudessa jaettiin päättyneen pelikauden palkinnot ja juhlistettiin 90-vuotiasta Suomea muun ohjelman kera.

Palkintojen jaossa eniten jännitystä aiheutti Vuoden Pelaajan pysti. Palkinnon saajan ovat pelaajat itse keskuudestaan saaneet äänestää. Edustusjoukkueen osalta äänestys oli vapaa ja MetroStarsin pelaajille oli esiraati valinnut kymmenen ehdokasta sekä mahdollisuuden äänestää vapaavalintaista jokeria.

Edustusjoukkueen valinnasta muodostui tuloksien perusteella yhtä selkeä yhden miehen voitto, kuin itänaapurin vaaleistakin. Palkinto meni kuitenkin täysin oikeutetusti FC OPA:n maali- ja syöttökuninkuuden napanneelle Papa Niangille, joka keräsi 44 ääntä Mikko Pietikäisen (18) ja Aarne Hautajärven (15) peesatessa.

MetroStarsin äänestyksestä muodostui lähes yhtä tiukka kuin viime kaudellakin. Tuomo Iinatti johti kisaa pitkän aikaa, mutta 37 ääntä kerännyt Jaakko Kovalainen kiri lopulta viimeisten äänestäneiden vaalilipuilla kahdeksan äänen voittoon.

Edustusjoukkueen äänestysprosentti kohosi huikean korkealle ollen 84,6. MetroStarsin äänestyksessä uurnilla kävi 64,5% pelaajista.

Papa Niang oli päättäjäisten palkintorohmu tienattuaan kolme pystiä. Useampaan ylsi myös MetroStarsin Kai Kanniainen, joka valittiin joukkueensa Vuoden Rakentajaksi sekä oli myös ahkerin harjoituksissa kävijä.

Vuosijuhlassa palkittiin myös Palloliiton 100-vuotisjuhlien kunniaksi seuratyössä kunnostautuneita vapaaehtoisia uudella seuratoimijamerkillä.

Työstään jalkapallon hyväksi Ralf Mattson, Jyrki Kylmälä ja Kari Lindgren saivat hopeisen sekä Jukka Rantala, Kari Väre ja Lauri Kauppinen pronssisen perusseuratoimijamerkin. FC OPA:n anomista merkeistä ottelujuontaja Pertti Nykänen sai kultaisen jo aiemmin kesällä.

FC OPA muisti myös kahta syksyn kirjoituksissa ylioppilaaksi päässyttä pelaajaansa. Lakin eilen päähänsä saaneet Markus Alajoki ja Mikko Mäkäräinen eivät kuitenkaan päässeet paikalle vastaanottamaan seuran solmioneulaa.

Seurajuhlan puolitoistatuntinen päättyi Pohjan Laulun mieskuoron vierailuun. Kuoro kajautti ilmoille kaksi itsenäisyyspäivään sopivaa laulua ja päästi sen jälkeen juhlaväen viettämään pyhäpäivää.

Kuvat: (C) 2007, Kari Väre

PALKITUT 2007