LOHKOJAKO MUUTTUI JO

20.11.2007

Viime viikon tiistaina uutisoitu Kakkosen ensi kautta koskeva lohkojako on ehtinyt jo muuttua. Närpes Kraft siirtyy C-lohkosta B- eli ns. länsilohkoon ja jättää yhden seuran kokoisen aukon pohjoislohkoon.

Listoissa kummittelevat vielä seinäjokiset seurat TP-Seinäjoki ja Sepsi-78, joiden fuusio SJK ottaa sarjapaikan C-lohkossa ja jättää sen vajaaksi.

Palloliiton täydennysmenettelyn mukaan seuraavana sarjapaikassa on kiinni karsintalohkojen paras neljänneksi sijoittunut, joka on Euran Pallo. EuPa:n nousu Kakkoseen olisi ollut loogista aiemmassa tilanteessa, jossa Kraft oli C-lohkossa ja vajaus oli B-lohkossa.

Närpes Kraftin siirtyminen B-lohkoon antaa aiheen epäillä, että EuPa olisi kieltäytynyt sille mahdollisesti tarjotusta sarjapaikasta. Seuraavana täydennysvuorossa on Äänekosken Huima, joka sijaintinsa puolesta sopisi hyvin C-lohkoon. Tällöin kylläkin maukas paikallispari Huima - FCJ Blackbird jäisi pelaamatta.

Jos EuPa ottaa sarjapaikan vastaan, yksinkertaisin keino on palauttaa Närpes Kraft C-lohkoon. Kierrättämällä enemmänkin seuroja lohkojen kesken, voidaan tässä tapauksessa saada C-lohkoon lisää väriä FCJ Blackbirdin ja/tai Warkaus JK:n avulla.

Tässä vaiheessa eri vaihtoehtoja löytyy kymmeniä ja niillä enempi pallottelu on turhaa. Lopullinen lohkojako on selvillä viimeistään vuoden viimeisenä päivänä, jolloin ilmoittautumisaika Kakkoseen päättyy.

LOHKO C
 1. FC Kiisto Vaasa