UMBRON SOPIMUKSELLE PÄIVITYSTÄ

30.10.2007

Ralf Mattson (vas.) ja Heikki Salo.

FC OPA nähdään ensi kaudellakin Umbron varusteissa. Seura solmi vuosi sitten kolmivuotisen yhteistyösopimuksen Umbroa edustavan Oy Sultrade Ltd:n kanssa. Tänään tuota sopimusta päivitettiin vastaamaan FC OPA:n vaihtunutta sarjatasoa.

Päivällä pidetyssä palaverissa sekä FC OPA:n puheenjohtaja Ralf Mattson että Sultraden edustamien tiettyjen merkkien Pohjois-Suomen myyntipäällikkö Heikki Salo kiittelivät molemminpuolista yhteistyötä.

"Olemme kyllä seuranneet FC OPA:n menoa. Seuran nimi putkahtelee esiin jännissä paikoissa etelässäkin", Salo - itsekin entinen pelimies - suitsutti.

Oy Sultrade Ltd on vasta saanut Umbrolle uuden isännän. Englantilainen varustemerkki myytiin kansainväliselle urheilutekstiili- ja välinejätille Nikelle.

"Adidaksella ja Nikellä on ollut kisa maailman johtavan jalkapallomerkin tittelistä. Nike vahvisti asemaansa myymällä Bauerin jääkiekkovarusteet ja ostamalla niillä tuloilla Umbron", Salo kertoi.

Omistajan vaihtuminen ei uskota vaikuttavan Suomessa millään lailla. Oy Sultrade Ltd tuo maahan ja jälleenmyy urheiluliikkeisiin Umbroa ainakin lähivuodet. Sultrade edustaa myös lukuisia muita tunnettuja varustemerkkejä, mm. Catmandoo, Speedo, Craft, Select, The North Face ja Easton kuuluvat sen talliin.

Tulevalle kaudelle Umbro on erityisesti panostanut pallojen kehitystyöhön. FC OPA saa ensi kesäksi pelipallokseen Umbro XIII:n, jota mm. kaikki Englannin liiton alaiset maajoukkueet ovat alkaneet käyttää. Pallo on ollut Suomessa ainakin FC Hakan testissä.