FC OPA HAASTAA VIFK:N

12.5.2007

FC OPA on kilpailullisesti historiansa suurimman haasteen edessä, kun kaksi sarjaporrasta ylempänä pelaava Vaasan IFK tulee cup-ottelun vieraaksi. Neljännen kierroksen ottelu pelataan Castrenissa huomenna klo 15:45.

Kamppailu jatkopaikasta 5. kierrokselle tulee olemaan haastava altavastaajana olevalle FC OPA:lle, mutta ei suinkaan mahdoton. Joukkue muotoitui tänä iltana Castrenissa pidettyjen viimeistelyharjoitusten jälkeen ja listalle on heittää täysi 18 nimeä.

Kokoonpanoluetteloon mahtuu myös toistakymmentä ei-nimeä, joista pelkästään kuusi on poissa edustuskelvottomuuden takia. Matti Haapala, Petteri af Hällström, Janne Myllylä, Eelis Salo ja Joonas Vaattovaara edustivat cupissa Metroa sekä Mika Koski Tervareita, joten he eivät ole pelikelpoisia.

Kuusikosta ainakin Haapala ja Salo sekä peliaikaa tarvitseva Markus Alajoki pukevat samaan aikaan päälleen MetroStarsin paidan Muhoksella. Mukaan lähtee mahdollisesti myös Petteri af Hällström, jos jalat antavat periksi pelata kovalla hiekkakentällä. Sen sijaan Myllylä ja Vaattovaara jäävät katsomon puolelle, koska ylhäältä alas päin tapahtuvan siirron kahdeksan päivän karenssi ei mahdollista pelaamista Metrossa.

Loukkaantumisten kirjoissa on kolme pelaajaa. KemPa -ottelussa taittunut Juho Mikkosen nilkka pitää miehen sivussa. Samoin poissa ovat ainoa pitkäaikaispotilas Joonas Sohlo ja Aarne Hautajärvi, jonka nivusvaiva on osoittaunut tulehdukseksi lonkan koukistajan seudulla.

Uutena miehenä rinkiin liittyy 25-vuotias Jussi Pikkarainen, joka on palannut takaisin Suomeen pitkältä rauhanturvakomennukseltaan Kosovossa. Pikkarainen tuo FC OPA:n ryhmään kaivattua pituutta VIFK:n joukkuetta vastaan. Myös ukrainalaiskaksikko Sergei Shakhov - Mykyta Omelyachuk on mukana ottelussa.

Luvassa pientä extraa

Cup-otteluun on ensimmäistä kertaa FC OPA:n historiassa pääsylippu. Luvassa on kaikille lipun lunastaneilla arvonta, jonka palkintona on perusmallia oleva kolmivaihteinen Tunturi -polkupyörä. Torikadun Intersportin sponsoroiman palkintopyörän arvo on 300 euroa.

Pääsylipun hinta ei ole korkea: 3 euroa ja erityisryhmiltä 2 euroa. Äitienpäivän kunniaksi kaikki naiset pääsevät otteluun ilmaiseksi ja 50 nopeinta saa käteensä myös ruusun. Luonnollisesti seuran vielä voimassa olevalla jäsenkortilla vm 2006 pääsee myös ilman pääsymaksua sisään.

Alkujaan luvattu teekkaribändi sen sijaan ei päässytkään paikalle, joten musiikillisesta annista huolehtii cd-soitin. Kotivaran herkulliset Tervaporvarit tietenkin tirisevät grillillä ja kahvipannu on kuumana läpi ottelun.

MetroStars matkustaa Muhokselle

Jos edustusjoukkue rikkoo historiaa perimällä ensimmäistä kertaa pääsymaksun, tehdään merkintöjä aikakirjoihin myös Muhoksella. Niin vain loppujen lopuksi, että kaikkivoipa jääkiekko MM-finaaleineen selätti jalkapallon ja Viitosen ottelu MuhU - MetroStars siirtyi illasta alkuperäiseen aikatauluunsa. Näin ensimmäistä kertaa historiassa edustusjoukkueen ja reservijoukkueen pelit ovat päällekkäin.

MetroStarsille ottelu on erittäin tärkeä, sillä nousutavoitteella liikkeellä oleva joukkue on avannut sarjan kahdella selvällä tappiolla. Vaikeaa tulee tänäänkin olemaan, sillä Muhoksen Yläasteen pallokenttä on tunnetusti vaikea paikka pelata. Areena on hiekkapintainen ja sarjan ylivoimaisesti pienin.