SEURAAVA VASTUSTAJA KOKKOLASTA

21.5.2007

Suomen Palloliiton toimistossa on taas tänään käynyt kuhina, kun cupin 5. kierroksen otteluparit arvottiin aamupäivällä. Peliaika on 27.5. - 10.6. ja pareissa, joissa joukkueet ovat liiton sarjasta, ottelu pelataan 10.6.

Cup-arpa ei taaskaan FC OPA:aa päästänyt helpolla. Vastustajaksi valikoitui otteluparin GBK 2 - KPV voittaja. Kokkolalaisten derby pelataan paikallisella Keskuskentällä ensi torstaina, jolloin OPA:n seuraava cup-vastustaja on lopullisesti tiedossa.

Arpa heitti FC OPA:n vierasjoukkueeksi, mutta jos vastassa on KPV, ottelu pelataan Oulussa 5. kierroksella alempisarjalaiselle voimassa olevan kotiedun vuoksi. Toisessa vaihtoehdossa isäntänä toimii Keski-Pohjanmaan Kolmosessa pelaava GBK 2.

Cupin ottelut arvottiin kahdessa alueellisessa korissa, joista jälkimmäisen muodostivat Pohjois-Suomen, Keski-Pohjanmaan ja Vaasan sekä osa Itä-Suomen ja Keski-Suomen piirin seuroista.

FC OPA:n toimisto ei ollut täysin tyytyväinen arpaonneen, mutta eipä cupissa vastustajiaan valitakaan voi.

"GBK 2 tietäisi vierasmatkaa, mutta vastustaja olisi sopiva. KPV on kuin toisinto VIFK:sta: haasteellinen voittaa, mutta ei herätä suuria intohimoja katsojissa", joukkueenjohtaja Raine Pernu sanaili.

"Toisaalta eipä ole juhlapäivä eikä jääkiekkoa televisiossa. Ilman pääsylippuja KPV voisi hyvinkin vetää pari-kolmesataa katsojaa."

KPV aiheuttaa kutinaa ainakin yksissä pelihousuissa, sillä FC OPA:n keskikenttätaituri Tuomas Moilanen on seuran kasvatteja.

Suomen Cupin 6. kierros pelataan juhannuksen alla 21. kesäkuuta. Arvonta tapahtunee vasta jossain vaiheessa kesäkuun puoliväliä.