JENKKITORJUJA TESTIIN

13.4.2007

Brad(ley) Sokolowski

FC OPA:n edustusjoukkueeseen on saapunut uusi pelaaja testattavaksi. Kyseessä on yhdysvaltalainen 23-vuotias maalivahti Brad Sokolowski, joka antaa näyttöjä seuralle seuraavien viikkojen ajan.

Sokolowski saapui Ouluun tiistaina Italiasta ja on ehtinyt osallistua nopeustesteihin sekä yksiin harjoituksiin edustusjoukkueen ja MetroStarsin mukana. Testeissä ryhmän nopeimpiin kuulunut maalivahti on torjuntaotteillaan jo nyt herättänyt kiinnostusta valmennusryhmän silmissä.

Nopeutensa lisäksi 191-senttinen Sokolowski on ulottuva torjuja sekä erittäin kyvykäs ohjaamaan äänellään puolustuslinjan pelaamista. Hän on jo nyt sosiaalisena ja ulospäin suuntautuneena persoonana sopeutunut joukkueeseen hyvin eikä Michiganin takamaiden kasvatilla ole ollut vaikeuksia edes tottua suomalaiseen arktiseen kevätsäähän.

Sokolowski on aikaisemmin pelannut mm. yliopistojoukkueissa University of Louisville and Kalamazoo Kingdomissa ja University of Kentuckyssa sekä ollut mukana harjoittelemassa Real Deportivon ja Real Murcian organisaatioissa. Hänen juniorivuosien opastajiin on kuulunut mm. tunnettu hollantilaismaalivahti Edwin van der Saar.

FC OPA:ssa aiemmin testillä ollut kamerunilaismaalivahti Patrick Mevo ei ollut kyvyiltään sellainen vahvistus, johon olisi kannattanut satsata. Hän on palannut kotimaahansa tällä viikolla.