CUP-HUUMA KASVAA

31.3.2007

FC OPA korkkaa virallisen kilpailukauden huomenna, kun reservijoukkue MetroStars mittaa FC FC:n kynsien terävyyden Suomen Cupin 2. kierroksen ottelussa. Peli puhalletaan käyntiin Heinäpään tekonurmella klo 17:00.

MetroStars hioi pelikuvioitaan viime keskiviikkona Ouluhallissa, jossa tunnin mittaisella harjoitusvuorolla otettiin mittaa Terwaareista. Kommelluksitta homma ei sujunut, sillä varustekärryjen avaimet olivat kadoksissa, mutta pelipalloja löytyi löytötavaratoimiston puolelta.

Leikkimielinen ottelu päättyi Metron voittoon n. 8-6. Tärkeintä harjoituksessa oli kuitenkin saada ajettua pelijärjestelmää sisään armeijan harventamiin riveihin. Olihan paikalla harjoituksissa sentään ennätysmäärä pelaajia.

Jos viime hetken poissaoloja ei tule, Metro saa pöytäkirjaan täyden listan pelaajia - 18 henkeä. Jobinpostia kulkeutui maanantaina, kun talven torjuntaotteitaan parantanut maalivahti Tuomas Kekkonen loukkasi kaksi sormea eikä ole pelikunnossa.

Torjuntavastuun ottaa Ville Ritola. Metro joutuu tulemaan toimeen yhdellä maalivahdilla, sillä kolmosveskari Iiro Kauma on matkoilla. Toisen maalivahdin paikkaa yritettiin vielä täyttää, mutta naapuriseuroilta ei tällä kertaa irronnut apuja.

"Seurassa on viisi maalivahtia ja silti ensimmäisestä ottelusta lähtien painitaan samojen ongelmien kanssa kuin viime kaudella", joukkueenjohtaja Raine Pernu pyöritteli päätään.

Valmennusportaasta löytyy kuitenkin luottoa Ritolaan, vaikka hänellä armeijan vuoksi pallotuntumaa ei olekaan tammikuun jälkeen ollut.

"Luotamme täysin jokaiseen pelaajaan, jotka kentälle laitetaan", vakuutti valmentaja Lauri Kauppinen.

Joukkueen ykkösnyrkeistä puuttuvat Kekkosen ja Kauman lisäksi Jesse Mattson ja Joonas Kauppinen. Edustusjoukkueesta apuna ovat Joonas Vaattovaara, Petteri af Hällström, Matti Haapala, Eelis Salo ja Janne Myllylä, jotka näin ollen eivät voi FC OPA:aa edustaa cupin otteluissa tällä kaudella.

Edustuksen pelaajista myös Toni Kuusiratin piti olla Metron kokoonpanossa, mutta valmentaja Jyrki Kylmälä veti ässän viime hetkellä hihaansa ja peluuttaa armeijamiestä harjoitusottelussa FC YPA:aa vastaan.

Cup-ottelun vastustaja FC FC on suuri arvoitus. Joukkuetta ei juuri harjoituskentillä tai -otteluissa ole näkynyt eikä kokoonpanoakaan toimitettu käsiohjelmaa varten pyynnöstä huolimatta. Seuran edustajat eivät myöskään avanneet sanaisia arkkujaan kommentteja varten.

"Näillä sarjatasoilla erot eri kausien joukkueiden välillä ovat suuret, joten on mielenkiintoista nähdä millainen FC FC tulee vastaan", kertoi valmentaja Kauppinen.

Ottelun panoksena ei pelkästään ole jatkopaikka cupissa. FC OPA on historiansa aikana otellut toiseksi eniten FC FC:tä vastaan eikä vielä ole pistettäkään sille menettänyt, joten jatkon lisäksi taistellaan myös kunniasta.

Huomisen ottelun voittaja etenee cupin 3. kierrokselle. Arvonta tapahtuu 12. huhtikuuta ja sääntöjen mukainen peliaika on 25.4. - 2.5. Kaikki, jotka vastaan tulevat, on voitettava, mutta yksi hiljainen toive löytyy.

"Kunhan ei edustusjoukkue tulisi vastaan", virnuili valmentaja Kauppinen.